Uznesenie – Reštrukturalizácia ,
Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Trnava

Rozhodutie vydal sudca JUDr. Martin Smolko

Oblasť právnej úpravy – Obchodné právoReštrukturalizácia

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Povaha rozhodnutia – Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Trnava
Spisová značka: 36R/6/2013
Identifikačné číslo súdneho spisu: 2113229366
Dátum vydania rozhodnutia: 12. 08. 2014
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: JUDr. Martin Smolko
ECLI: ECLI:SK:OSTT:2014:2113229366.7

Uznesenie
Okresný súd Trnava v právnej veci povolenej reštrukturalizácie dlžníka: B.E.N., s.r.o., so sídlom
Dedinský rad 240/17, 929 01 Malé Dvorníky, IČO: 36 224 537, zapísaný v Obchodnom registri
Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vl. č.: 10664/T, správcom ktorého je JUDr. Miroslav Michalička,
so sídlom kancelárie: Vajslova 11, 917 01 Trnava, o návrhu na nahradenie súhlasu skupiny pre ostatné
nezabezpečené pohľadávky a o návrhu na potvrdenie reštrukturalizačného plánu, takto

r o z h o d o l :

I. Súd n a h r á d z a súhlas skupiny pre ostatné nezabezpečené pohľadávky s reštrukturalizačným
plánom dlžníka, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 18.07.2014 a ktorý je prílohou tohto
uznesenia.

II. Súd p o t v r d z u j e reštrukturalizačný plán dlžníka: B.E.N., s.r.o., so sídlom Dedinský rad 240/17, 929
01 Malé Dvorníky, IČO: 36 224 537, v znení, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 18.07.2014,
ktorý je prílohou tohto uznesenia.

III. Súd k o n č í reštrukturalizáciu dlžníka: B.E.N., s.r.o., so sídlom Dedinský rad 240/17, 929 01 Malé
Dvorníky, IČO: 36 224 537.

o d ô v o d n e n i e :

Súd uznesením č.k. 36R/6/2013-139 zo dňa 12.11.2013, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa
19.11.2013, právoplatným dňa 20.11.2013 začal reštrukturalizačné konanie voči dlžníkovi.

Súd uznesením č.k. 36R/6/2013-141 zo dňa 02.12.2013, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa
09.12.2013, právoplatným dňa 10.12.2013, povolil reštrukturalizáciu dlžníka, do funkcie správcu
ustanovil JUDr. Miroslava Michaličku a vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní
od povolenia reštrukturalizácie.

Dlžník dňa 20.05.2014 predložil návrh reštrukturalizačného plánu veriteľskému výboru, ktorý predložený
plán dlžníka neschválil, ale vrátil mu ho na prepracovanie v lehote 15 dní.

Dňa 30.05.2014 dlžník predložil návrh reštrukturalizačného plánu, v ktorom zapracoval pripomienky
veriteľského výboru. Veriteľský výbor na svojom štvrtom zasadnutí dňa 16.06.2014 schválil návrh
reštrukturalizačného plánu dlžníka.

Dňa 18.07.2014 sa konala schvaľovacia schôdza, na ktorej sa hlasovalo o prijatí alebo neprijatí
reštrukturalizačného plánu predloženého v znení schválenom veriteľským výborom. V rámci
reštrukturalizačného plánu dlžníka boli vytvorené 3 skupiny pre účely hlasovania. Dve skupiny hlasovali
za prijatie reštrukturalizačného plánu a jedna skupina hlasovala proti prijatiu reštrukturalizačného plánu

Dlžník doručil súdu dňa 25.07.2014 návrh na potvrdenie reštrukturalizačného plánu spolu s návrhom na
nahradenie súhlasu skupiny pre ostatné nezabezpečené pohľadávky a so zápisnicou zo schvaľovacej
schôdze, záznamom z rozpravy zo schvaľovacej schôdze, listinou prítomných účastníkov plánu na
schvaľovacej schôdzi a reštrukturalizačným plánom.

Navrhovateľ - dlžník svoj návrh na potvrdenie reštrukturalizačného plánu a návrh na nahradenie
súhlasu skupiny pre ostatné nezabezpečené pohľadávky odôvodnil tým, že účastníci plánu zaradení do
skupiny pre ostatné nezabezpečené pohľadávky nebudú na základe plánu v zjavne horšom postavení,
v akom by boli v prípade konkurzu. Svoje tvrdenie oprel o skutočnosť, že prakticky celý majetok
dlžníka (nehnuteľný majetok) je založený v prospech zabezpečeného veriteľa a pri speňažovaní v
rámci konkurzného konania dlžník predpokladá 100 % uspokojenie zabezpečeného veriteľa I. B... V
prípade neprijatia plánu preukázateľne dôjde k nižšiemu uspokojeniu nezabezpečených veriteľov ako
takých, vrátane uspokojenie skupiny pre ostatné nezabezpečené pohľadávky. Detailné porovnanie miery
uspokojenia pohľadávok veriteľov v prípade prijatia plánu a v prípade neprijatia plánu (v konkurznom
konaní) je podrobnejšie rozpísané v Opisnej časti reštrukturalizačného plánu (strany 27 až 34), z
ktorej v súhrne vyplýva pravdepodobné uspokojenie veriteľov zaradených do skupiny pre ostatné
nezabezpečené pohľadávky na úrovni 0%, teda pohľadávky uvedených veriteľov by v prípade konkurzu
neboli uspokojené vôbec, pričom reštrukturalizačný plán predpokladá ich uspokojenie na úrovni 9%.

Zo záverov schvaľovacej schôdze je zrejmé, že v reštrukturalizačnom pláne sú vytvorené tri
skupiny účastníkov plánu, z ktorých dve skupiny schválili reštrukturalizačný plán potrebnou väčšinou,
za reštrukturalizačný plán hlasovalo v skupine pre zabezpečeného veriteľa I. a v skupine pre
nezabezpečené pohľadávky, ktoré by sa v konkurze uspokojovali v poradí ako podriadené 100 % počtu
prítomných veriteľov a 100 % hlasov prítomných veriteľov.

V skupine, ktorá neschválila plán - v skupine veriteľov pre ostatné nezabezpečené pohľadávky - za
prijatie plánu hlasovali 2 veritelia s počtom hlasov 89 848, proti prijatiu plánu hlasovali 2 veritelia s počtom
hlasov 209 535. Celkový počet hlasov v danej skupine predstavoval 299 383. Za prijatie plánu tak v tejto
skupine hlasovalo 30,01 % počtu veriteľov a 69,99 % hlasov veriteľov.

Na schvaľovacej schôdzi bolo prítomných 6 účastníkov plánu (veriteľov), ktorých celkový počet
hlasov predstavoval hodnotu 1 547 428 hlasov. Hlasy účastníkov plánu hlasujúcich ZA prijatie plánu
predstavovali výšku 1 337 893 hlasov, hlasy účastníkov plánu hlasujúcich PROTI prijatiu plánu
predstavovali výšku 209 535. Celkovo možno konštatovať, že hlasy všetkých účastníkov plánu
hlasujúcich za prijatie plánu predstavujú nadpolovičnú, konkrétne 86,46 % - nú väčšinu hlasov
počítaných podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok. Ako je z uvedeného zrejmé, za prijatie plánu
hlasovali dve z troch skupín a taktiež nadpolovičná väčšina hlasov všetkých účastníkov plánu.

Podľa § 133 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZKR"), ak súd povolil reštrukturalizáciu na základe
návrhu dlžníka, plán vypracuje a vypracovaný plán postupne predloží na schválenie veriteľskému
výboru, schôdzi účastníkov plánu (ďalej len "schvaľovacia schôdza") a súdu dlžník.

Podľa § 143 ZKR, záverečný návrh plánu sa musí predložiť na predbežné schválenie veriteľskému
výboru do 90 dní od povolenia reštrukturalizácie. Na odôvodnenú žiadosť predkladateľa plánu môže
veriteľský výbor túto lehotu o 60 dní predĺžiť. Predĺženie lehoty spolu s odôvodnením veriteľského výboru
správca bezodkladne po doručení zápisnice zo zasadnutia veriteľského výboru zverejní v Obchodnom
vestníku. Ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh plánu veriteľskému výboru nepredloží, správca
bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.

Podľa § 148 ods. 1 ZKR, na prijatie plánu schvaľovacou schôdzou sa vyžaduje, aby
a) každá skupina pre zabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu,
b) v každej skupine pre nezabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina
hlasujúcich veriteľov so zistenou sumou pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti
vyššou ako 1% zistenej sumy všetkých pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti
danej skupiny, ak ich hlasy v danej skupine súčasne presahujú väčšinu hlasov hlasujúcich veriteľov
počítanú podľa zistenej sumy ich pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti,

c) v každej skupine pre majetkové práva akcionárov hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina
hlasov hlasujúcich akcionárov v danej skupine počítaná podľa počtu ich hlasov,
d) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej
sumy ich pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti.

Podľa § 151 ods. 1 ZKR, plán prijatý schvaľovacou schôdzou potvrdzuje súd uznesením na návrh
predkladateľa plánu. Návrh na potvrdenie plánu je predkladateľ plánu povinný doručiť súdu do 10 dní od
skončenia schvaľovacej schôdze; súčasťou návrhu je zápisnica zo schvaľovacej schôdze a ňou prijatý
plán.

Podľa § 151 ods. 2 ZKR, návrh na potvrdenie plánu možno za podmienok ustanovených v § 152 podať,
aj keď plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo odsúhlasený dlžníkom.

Podľa § 151 ods. 3 ZKR, ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh na potvrdenie plánu nepodá,
správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.

Podľa § 152 ods. 1 ZKR, ak za prijatie plánu v niektorej zo skupín nehlasovala potrebná väčšina,
predkladateľ plánu sa môže v návrhu na potvrdenie plánu domáhať, aby súd prijatie plánu v skupine
nahradil svojím rozhodnutím, ak
a) účastníci plánu zaradení do skupiny hlasujúcej proti prijatiu plánu nebudú na základe plánu v
zjavne horšom postavení, v akom by boli v prípade neprijatia plánu; súd pritom vychádza z ich
pravdepodobného uspokojenia v konkurznom konaní v deň začatia reštrukturalizačného konania, pričom
vychádza z údajov uvedených v pláne, ak sa nepreukáže opak,
b) väčšina zo skupín zostavených podľa plánu hlasovala za prijatie plánu potrebnou väčšinou
c) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej
sumy ich zistených pohľadávok.

Podľa § 152 ods. 2 ZKR, ak je na prijatie plánu potrebný súhlas dlžníka a dlžník s prijatím
plánu nesúhlasí, predkladateľ plánu sa môže v návrhu na potvrdenie plánu domáhať, aby súd súhlas
dlžníka nahradil svojím rozhodnutím, ak dlžník nebude na základe plánu v zjavne horšom postavení,
v akom by bol v prípade neprijatia plánu.

Podľa § 152 ods. 3 ZKR, o nahradení súhlasu podľa odseku 1 alebo 2 súd rozhodne v
uznesení o potvrdení alebo zamietnutí plánu.

Podľa § 153 ods. 1 ZKR, ak nie sú dôvody na zamietnutie plánu, súd do 15 dní od doručenia
návrhu na potvrdenie plánu predložený plán uznesením potvrdí; prílohu uznesenia tvorí plán potvrdený
súdom. V uznesení o potvrdení plánu súd rozhodne aj o skončení reštrukturalizácie. Uznesenie súd
bezodkladne zverejní v Obchodnom vestníku. Plán potvrdený súdom sa nezverejňuje; to sa nevzťahuje
na ustanovenia o novom úvere.

Podľa § 154 ods. 1 ZKR, súd uznesením zamietne plán, ak
a) boli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona o náležitostiach plánu, postupe pri
príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo iné ustanovenia týkajúce sa plánu, ak to malo nepriaznivý vplyv
na niektorého z účastníkov plánu,
b) prijatie plánu bolo dosiahnuté podvodným konaním alebo poskytnutím osobitných výhod niektorému
účastníkovi plánu,
c) plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo dlžníkom; to neplatí, ak súd nahradil ich súhlas svojím
rozhodnutím alebo
d) plán je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov.

Súd, preskúmajúc predložený reštrukturalizačný plán, zápisnicu zo schvaľovacej schôdze veriteľov,
ako aj predchádzajúci postup správcu dlžníka, dlžníka, veriteľov a veriteľských orgánov v tomto
reštrukturalizačnom konaní má za to, že boli splnené všetky základné podmienky potrebné na
nahradenie súhlasu skupiny veriteľov, v tomto prípade skupiny pre ostatné nezabezpečené pohľadávky,
nakoľko účastníci skupiny hlasujúcej proti plánu nebudú, ako z plánu vyplýva, v zjavne horšom
postavení, v akom by boli v prípade neprijatia plánu, pričom súd vychádza z ich pravdepodobného
uspokojenia v konkurznom konaní, ktoré by bolo, ako z opisnej časti reštrukturalizačného plánu vyplýva

na úrovni 0%, naproti tomu v reštrukturalizačnom konaní by boli uspokojení vo výške 9 %. Zároveň
boli splnené aj ďalšie dve podmienky nevyhnutné na to, aby sa predkladateľ plánu mohol domáhať
nahradenia súhlasu skupiny rozhodnutím súdu, ide o podmienku, aby väčšina zo skupín zostavených
podľa plánu hlasovala za prijatie plánu potrebnou väčšinou, pričom v tomto prípade hlasovali za prijatie
reštrukturalizačného plánu dve z troch skupín, a aby za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s
nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej sumy ich zistených pohľadávok, pričom podiel
veriteľov hlasujúcich za prijatie plánu predstavoval 86,46 % spomedzi všetkých hlasujúcich.

Súd v tomto reštrukturalizačnom konaní, nezistil skutočnosti, pre ktoré by súd musel reštrukturalizačný
plán zamietnuť. Pri náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo pri iných
ustanoveniach týkajúcich sa plánu, neboli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona
tak, že by toto porušenie malo nepriaznivý vplyv na niektorého účastníka plánu. Rovnako tak nebola
súdu preukázaná existencia podvodného konania alebo poskytnutia osobitných výhod niektorému
účastníkovi plánu. Reštrukturalizačný plán zároveň nie je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom
veriteľov, keď za tento spoločný záujem je potrebné pokladať dosiahnutie čo najvyššej miery uspokojenia
pohľadávok veriteľov (§ 5 ZKR) pri zachovaní aspoň podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka tak,
že v reštrukturalizačnom konaní možno odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov
dlžníka ako v prípade vyhlásenia konkurzu (§ 109 ods. 3 písm. c) a d) ZKR).

Keďže nie sú dôvody na zamietnutie reštrukturalizačného plánu, súd na základe uvedených skutočností
a s poukazom na zákonné ustanovenia rozhodol tak, ako je uvedené v druhom výroku tohto rozhodnutia.

O skončení reštrukturalizácie rozhodol súd s poukazom na § 153 ods. 1 veta druhá ZKR.

Poučenie:

Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.