Uznesenie – Reštrukturalizácia ,
Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Trnava

Rozhodutie vydal sudca JUDr. Jana Wilková

Oblasť právnej úpravy – Obchodné právoReštrukturalizácia

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Povaha rozhodnutia – Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Trnava
Spisová značka: 23R/1/2016
Identifikačné číslo súdneho spisu: 2116206794
Dátum vydania rozhodnutia: 03. 11. 2016
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: JUDr. Jana Wilková
ECLI: ECLI:SK:OSTT:2016:2116206794.3

Uznesenie
Okresný súd Trnava v právnej veci povolenej reštrukturalizácie dlžníka: Clane, s.r.o., IČO 46057650,
Pekárska 11, Trnava, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, odd.: Sro, vložka č.
35659/T, o návrhu na nahradenie súhlasu skupiny nezabezpečených veriteľov 1 a o návrhu na potvrdenie
reštrukturalizačného plánu, takto

r o z h o d o l :

I. Súd n a h r á d z a súhlas skupiny nezabezpečených veriteľov 1 s reštrukturalizačným plánom dlžníka,
o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 17.10.2016 a ktorý je prílohou tohto uznesenia.

II. Súd p o t v r d z u j e reštrukturalizačný plán dlžníka: Clane, s.r.o., IČO 46057650, Pekárska 11, Trnava,
v znení, o ktorom hlasovala schvaľovacia schôdza dňa 17.10.2016, ktorý je prílohou tohto uznesenia.

III. Súd k o n č í reštrukturalizáciu dlžníka: Clane, s.r.o., IČO 46057650, Pekárska 11, Trnava.

o d ô v o d n e n i e :

Súd uznesením č.k. 23R/1/2016 zo dňa 30.3.2016, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa 7.4.2016,
začal reštrukturalizačné konanie voči dlžníkovi.

Súd uznesením č. k. 23R/1/2016 zo dňa 12.5.2016 povolil reštrukturalizáciu dlžníka, ustanovil do funkcie
správcu JUDr. Erika Bilského, so sídlom kancelárie: Pekárska 11, 917 01 Trnava, vyzval veriteľov, aby
prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie a určil rozsah právnych úkonov,
ktoré podliehajú súhlasu správcu.

Dlžník predložil dňa 2.9.2016 návrh reštrukturalizačného plánu (verzia 1) predsedovi a ostatným členom
veriteľského výboru. Veriteľský výbor na tomto zasadnutí schválil návrh reštrukturalizačného plánu
dlžníka (verzia 1).

Dňa 17.10.2016 sa konala schvaľovacia schôdza, na ktorej sa hlasovalo o prijatí alebo neprijatí
reštrukturalizačného plánu predloženého v znení schválenom veriteľským výborom. V rámci
reštrukturalizačného plánu dlžníka bolo vytvorené 3 skupiny pre nezabezpečené pohľadávky pre účely
hlasovania, pričom 2 z týchto skupín reštrukturalizačný plán schválili a jedna skupina (skupina pre
nezabezpečené pohľadávky 1) plán neschválila.

Dlžník doručil súdu dňa 25.10.2016 návrh na potvrdenie reštrukturalizačného plánu spolu s návrhom na
nahradenie súhlasu skupiny nezabezpečených veriteľov 1 a so zápisnicou zo schvaľovacej schôdze,
záznamom z rozpravy zo schvaľovacej schôdze, listinou prítomných účastníkov plánu na schvaľovacej
schôdzi a reštrukturalizačným plánom.

Navrhovateľ - dlžník svoj návrh na potvrdenie reštrukturalizačného plánu a návrh na nahradenie
súhlasu skupiny nezabezpečených veriteľov 1 odôvodnil tým, že účastníci plánu zaradení do skupiny

nezabezpečených veriteľov 1 nebudú na základe plánu v zjavne horšom postavení, v akom by boli v
prípade konkurzu. V prípade konkurzného konania by skupina nezabezpečených veriteľov 1 prišla o
možnosť vyplácania z použitej reštrukturalizačnej metódy - zo zisku spoločnosti v budúcich obdobiach.
V prípade konkurzného konania je pravdepodobné priemerné uspokojenie nezabezpečených veriteľov
vo výške 11,63%, pričom reštrukturalizačný plán ponúka uspokojenie Skupine nezabezpečených
pohľadávok 1 vo výške 30,30%. V prípade neprijatia plánu preukázateľne dôjde k nižšiemu uspokojeniu
nezabezpečených veriteľov ako takých, vrátane uspokojenia skupiny nezabezpečených veriteľov 1.
Detailné porovnanie miery uspokojenia pohľadávok veriteľov v prípade prijatia plánu a v prípade
neprijatia plánu (v konkurznom konaní) je podrobnejšie rozpísané v Opisnej časti reštrukturalizačného
plánu (strany 29 až 32), z ktorej v súhrne vyplýva, že v prípade konkurzného konania bude priemerné
uspokojenie skupiny nezabezpečených veriteľov 1 nižšie o približne 8,67 %, pričom reštrukturalizačný
plán ponúka uspokojenie 20,30% v tejto skupine nezabezpečených veriteľov 1.

Zo záverov schvaľovacej schôdze je zrejmé, že v reštrukturalizačnom pláne sú vytvorené 3 skupiny
účastníkov plánu, z ktorých 2 skupiny schválili reštrukturalizačný plán potrebnou väčšinou, za
reštrukturalizačný plán hlasovalo v skupine pre nezabezpečené pohľadávky 2 a 3 veritelia 100 % počtu
prítomných veriteľov.

V skupine, ktorá neschválila plán - v skupine nezabezpečených veriteľov 1 - proti prijatiu plánu hlasoval
1 prítomný veriteľ s počtom hlasov 87 624. Celkový počet hlasov v danej skupine predstavoval 87 624
hlasov.

Na schvaľovacej schôdzi bolo prítomných 7 účastníkov plánu (veriteľov), ktorých celkový počet hlasov
predstavoval hodnotu 300 924 hlasov. Hlasy účastníkov plánu hlasujúcich ZA prijatie plánu predstavovali
výšku 213 300 hlasov, hlasy účastníkov plánu hlasujúcich PROTI prijatiu plánu predstavovali výšku 87
624 hlasov. Celkovo možno konštatovať, že hlasy všetkých účastníkov plánu hlasujúcich za prijatie
plánu predstavujú nadpolovičnú, konkrétne 70,88 % - nú väčšinu hlasov počítaných podľa zistenej sumy
ich zistených pohľadávok. Ako je z uvedeného zrejmé, za prijatie plánu hlasovali 2 z 3 skupín a taktiež
nadpolovičná väčšina hlasov všetkých účastníkov plánu.

Podľa § 133 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZKR"), ak súd povolil reštrukturalizáciu na základe
návrhu dlžníka, plán vypracuje a vypracovaný plán postupne predloží na schválenie veriteľskému
výboru, schôdzi účastníkov plánu (ďalej len "schvaľovacia schôdza") a súdu dlžník.

Podľa § 143 ZKR, záverečný návrh plánu sa musí predložiť na predbežné schválenie veriteľskému
výboru do 90 dní od povolenia reštrukturalizácie. Na odôvodnenú žiadosť predkladateľa plánu môže
veriteľský výbor túto lehotu o 60 dní predĺžiť. Predĺženie lehoty spolu s odôvodnením veriteľského výboru
správca bezodkladne po doručení zápisnice zo zasadnutia veriteľského výboru zverejní v Obchodnom
vestníku. Ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh plánu veriteľskému výboru nepredloží, správca
bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu..

Podľa § 148 ods. 1 ZKR, na prijatie plánu schvaľovacou schôdzou sa vyžaduje, aby
a) každá skupina pre zabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu,
b) v každej skupine pre nezabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina
hlasujúcich veriteľov so zistenou sumou pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti
vyššou ako 1% zistenej sumy všetkých pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti
danej skupiny, ak ich hlasy v danej skupine súčasne presahujú väčšinu hlasov hlasujúcich veriteľov
počítanú podľa zistenej sumy ich pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti,
c) v každej skupine pre majetkové práva akcionárov hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina
hlasov hlasujúcich akcionárov v danej skupine počítaná podľa počtu ich hlasov,
d) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej
sumy ich pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti.

Podľa § 148 ods. 2 ZKR, skupina pre plánom nedotknuté pohľadávky sa považuje za skupinu súhlasiacu
s plánom. Za skupinu súhlasiacu s plánom sa považuje tiež skupina, v ktorej nehlasoval žiaden veriteľ.

Podľa § 151 ods. 1 ZKR, plán prijatý schvaľovacou schôdzou potvrdzuje súd uznesením na návrh
predkladateľa plánu. Návrh na potvrdenie plánu je predkladateľ plánu povinný doručiť súdu do 10 dní od
skončenia schvaľovacej schôdze; súčasťou návrhu je zápisnica zo schvaľovacej schôdze a ňou prijatý
plán.

Podľa § 151 ods. 2 ZKR, návrh na potvrdenie plánu možno za podmienok ustanovených v § 152 podať,
aj keď plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo odsúhlasený dlžníkom.

Podľa § 151 ods. 3 ZKR, ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh na potvrdenie plánu nepodá,
správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.

Podľa § 152 ods. 1 ZKR, ak za prijatie plánu v niektorej zo skupín nehlasovala potrebná väčšina,
predkladateľ plánu sa môže v návrhu na potvrdenie plánu domáhať, aby súd prijatie plánu v skupine
nahradil svojím rozhodnutím, ak
a) účastníci plánu zaradení do skupiny hlasujúcej proti prijatiu plánu nebudú na základe plánu v
zjavne horšom postavení, v akom by boli v prípade neprijatia plánu; súd pritom vychádza z ich
pravdepodobného uspokojenia v konkurznom konaní v deň začatia reštrukturalizačného konania, pričom
vychádza z údajov uvedených v pláne, ak sa nepreukáže opak,
b) väčšina zo skupín zostavených podľa plánu hlasovala za prijatie plánu potrebnou väčšinou
c) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej
sumy ich zistených pohľadávok.

Podľa § 152 ods. 2 ZKR, súhlas v niektorej zo skupín pre nezabezpečené pohľadávky nemožno nahradiť,
ak veriteľom tejto skupiny podľa záväznej časti plánu majú byť poskytované plnenia počas obdobia
dlhšieho ako päť rokov; to neplatí pre skupinu podľa § 137 ods. 5.

Podľa § 152 ods. 3 ZKR, ak je na prijatie plánu potrebný súhlas dlžníka a dlžník s prijatím plánu
nesúhlasí, predkladateľ plánu sa môže v návrhu na potvrdenie plánu domáhať, aby súd súhlas dlžníka
nahradil svojím rozhodnutím, ak dlžník nebude na základe plánu v zjavne horšom postavení, v akom
by bol v prípade neprijatia plánu.

Podľa § 152 ods. 3 ZKR o nahradení súhlasu podľa odseku 1 alebo 3 súd rozhodne v uznesení o
potvrdení alebo zamietnutí plánu.

Podľa § 153 ods. 1 ZKR, ak nie sú dôvody na zamietnutie plánu, súd do 15 dní od doručenia
návrhu na potvrdenie plánu predložený plán uznesením potvrdí; prílohu uznesenia tvorí plán potvrdený
súdom. V uznesení o potvrdení plánu súd rozhodne aj o skončení reštrukturalizácie. Uznesenie súd
bezodkladne zverejní v Obchodnom vestníku. Plán potvrdený súdom sa nezverejňuje; to sa nevzťahuje
na ustanovenia o novom úvere.

Podľa § 154 ods. 1 ZKR, súd uznesením zamietne plán, ak
a) boli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona o náležitostiach plánu, postupe pri
príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo iné ustanovenia týkajúce sa plánu, ak to malo nepriaznivý vplyv
na niektorého z účastníkov plánu,
b) prijatie plánu bolo dosiahnuté podvodným konaním alebo poskytnutím osobitných výhod niektorému
účastníkovi plánu,
c) plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo dlžníkom; to neplatí, ak súd nahradil ich súhlas svojím
rozhodnutím alebo
d) plán je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov.

Súd, preskúmajúc predložený reštrukturalizačný plán, zápisnicu zo schvaľovacej schôdze veriteľov,
ako aj predchádzajúci postup správcu dlžníka, dlžníka, veriteľov a veriteľských orgánov v tomto
reštrukturalizačnom konaní má za to, že boli splnené všetky základné podmienky potrebné na
nahradenie súhlasu skupiny veriteľov, v tomto prípade skupiny pre nezabezpečené pohľadávky 1,
nakoľko účastníci skupiny hlasujúcej proti plánu nebudú, ako z plánu vyplýva, v zjavne horšom
postavení, v akom by boli v prípade neprijatia plánu, pričom súd vychádza z ich pravdepodobného
uspokojenia v konkurznom konaní, ktoré by bolo, ako z opisnej časti reštrukturalizačného plánu vyplýva
nižšie o približne 8,67 %, naproti tomu v reštrukturalizačnom konaní by boli uspokojení vo výške

20,30 %. Zároveň boli splnené aj ďalšie dve podmienky nevyhnutné na to, aby sa predkladateľ
plánu mohol domáhať nahradenia súhlasu skupiny rozhodnutím súdu, ide o podmienku, aby väčšina
zo skupín zostavených podľa plánu hlasovala za prijatie plánu potrebnou väčšinou, pričom v tomto
prípade hlasovalo za prijatie reštrukturalizačného plánu 2 z 3 skupín, a aby za prijatie plánu hlasovali
prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej sumy ich zistených
pohľadávok, pričom podiel veriteľov hlasujúcich za prijatie plánu predstavoval 70,88 % spomedzi
všetkých hlasujúcich. Taktiež veriteľom tejto skupiny v zmysle záväznej časti reštrukturalizačného majú
byť poskytované plnenia počas obdobia kratšieho ako päť rokov.

Súd v tomto reštrukturalizačnom konaní, nezistil skutočnosti, pre ktoré by súd musel reštrukturalizačný
plán zamietnuť. Pri náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo pri iných
ustanoveniach týkajúcich sa plánu, neboli podstatným spôsobom porušené ustanovenia tohto zákona
tak, že by toto porušenie malo nepriaznivý vplyv na niektorého účastníka plánu. Rovnako tak nebola
súdu preukázaná existencia podvodného konania alebo poskytnutia osobitných výhod niektorému
účastníkovi plánu. Reštrukturalizačný plán zároveň nie je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom
veriteľov, keď za tento spoločný záujem je potrebné pokladať dosiahnutie čo najvyššej miery uspokojenia
pohľadávok veriteľov (§ 5 ZKR) pri zachovaní aspoň podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka tak,
že v reštrukturalizačnom konaní možno odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov
dlžníka ako v prípade vyhlásenia konkurzu (§ 109 ods. 3 písm. c) a d) ZKR).

Keďže nie sú dôvody na zamietnutie reštrukturalizačného plánu, súd na základe uvedených skutočností
a s poukazom na zákonné ustanovenia rozhodol tak, ako je uvedené v druhom výroku tohto rozhodnutia.

O skončení reštrukturalizácie rozhodol súd s poukazom na § 153 ods. 1 veta druhá ZKR.

Poučenie:

P o u č e n i e: Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.

Prílohy:
Prílohu tohto uznesenia tvorí reštrukturalizačný plán potvrdený súdom. Plán je súčasťou súdneho spisu
a nachádza sa na č. l. 376

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.