Uznesenie – Volebné veci ,
Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Bardejov

Rozhodutie vydal sudca JUDr. Jana Dubivská

Oblasť právnej úpravy – Správne právoVolebné veci

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Povaha rozhodnutia – Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Bardejov
Spisová značka: 1S/2/2018
Identifikačné číslo súdneho spisu: 8218202036
Dátum vydania rozhodnutia: 27. 09. 2018
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: JUDr. Jana Dubivská
ECLI: ECLI:SK:OSBJ:2018:8218202036.1

Uznesenie
Okresný súd Bardejov v právnej veci žalobkyne Z. H., narodená: XX.XX.XXXX, bytom D. XXX/XX, D.,
proti žalovanému Miestna volebná komisia Zborov, o vydanie rozhodnutia o zaregistrovaní kandidáta
takto

r o z h o d o l :

R e g i s t r u j e nezávislú kandidátku Z. H., narodenú XX.XX.XXXX, bytom D.K. XXX/XX, D., robotníčka,
kandidátna listina zo dňa 10.09.2018, pre voľby do Obecného zastupiteľstva v D., ktoré boli vyhlásené
predsedom Národnej rady Slovenskej republiky na 10. novembra 2018, vo volebnom obvode číslo 1.

o d ô v o d n e n i e :

1. Okresnému súdu Bardejov bola dňa 26.09.2018 doručená správna žaloba žalobkyne, ktorú súd
posúdil podľa obsahu ako žalobu na zaregistrovanie nezávislého kandidáta pre voľby do Obecného
zastupiteľstva v Zborove, ktoré boli vyhlásené predsedom Národnej rady Slovenskej republiky na 10.
novembra 2018. Žalobu odôvodnila rozhodnutím Miestnej volebnej komisie v Zborove zo dňa 21.09.2018
doručeným žalobkyni dňa 24.09.2018, ktorou nebola zaregistrovaná jej kandidátna listina zo dňa
10.09.2018 v predmetných voľbách. Žalobu tiež odôvodnila tým, že Miestna volebná komisia v Zborove
v odôvodnení svojho rozhodnutia neuviedla dôvod pre ktorý žalobkyňu nezaregistrovala, prípadne aké
náležitosti chýbali v petičnej listine, keďže pri podávaní kandidátnej listiny predložila podpisovú listinu
s podpismi 280 voličov.

2. Súd preskúmal žalobu, zápisnicu Miestnej volebnej komisie v Zborove z 20.09.2018, rozhodnutie
Miestnej volebnej komisie v Zborove zo dňa 21.09.2018 pod sp. zn. 261-008/2018, predloženú
kandidátnu listinu žalobkyne, vyhlásenie nezávislého kandidáta z 10.09.2018, zoznam voličov obce
Zborov, Zverejnenie počtu obyvateľov podľa § 171 odsek 8 a 9 zákona číslo 180/2004 Z. z. o
podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon
č. 180/2014 Z.z.“), podpisovú listinu na podporu žalobkyne ako nezávislej kandidátky pre voľby do
Obecného zastupiteľstva v Zborove a ostatný spisový materiál, pričom zistil tento skutkový stav.

3. Z preukázaných okolností prípadu je zrejmé, že žalobkyňa podala svoju žalobu v zákonnej lehote 3
dní od doručenia rozhodnutia Miestnej volebnej komisie v Zborove (Miestna volebná komisia v Zborove
vyzvala žalobcu na prevzatie rozhodnutia dňa 24.09.2018, teda v deň prevzatia rozhodnutia žalobcom),
pričom smeruje voči rozhodnutiu o jej nezaregistrovaní ako kandidátky na poslankyňu do obecného
zastupiteľstva. Bolo tiež zistené, že žalobkyňa spolu s kandidátnou listinou preložila vyhlásenie o tom,
že súhlasí s kandidatúrou pre voľby do Obecného zastupiteľstva v Zborove a nekandiduje na inej
kandidátnej listine a nemá prekážky práva byť volený. Súčasne predložila podpisovú listinu, obsahujúcu
podpisy 284 voličov, ktorí podporujú jej kandidatúru a majú trvalý pobyt v obci Zborov, v ktorej žalobkyňa
kandiduje, na 29 hárkoch. Zo zápisnice Miestnej volebnej komisie z 20.09.2018 bolo zistené, že na
podpisovej listine nezávislej kandidátky bolo ako správnych uznaných 199 podpisov voličov. Neuznané
boli podpisy voličov, ktorých miestna volebná komisia na podpisovej listine vyznačila zakrúžkovaním
poradového čísla, a to na podpisovom hárku číslo 1, 2, 23, 28, u voličov, ktorých trvalé bydlisko bolo

nesprávne označené, ďalej na podpisových hárkoch číslo 3, 5, 9, 11, 13, 15, 17, 18, 19, 21 a 24 u voličov,
ktorých meno a priezvisko bolo nečitateľné, prípadne nesprávne napísané, na podpisových hárkoch číslo
8, 10, u voličov, pri ktorých údaj o trvalom pobyte neobsahoval názov obce a na podpisových hárkoch
číslo 7, 22, 26 a 27 u voličov, ktorých dátum narodenia bol nečitateľne alebo nesprávne uvedený. Miestna
volebná komisia v Zborove svojim rozhodnutím zo dňa 21.09.2018 pod číslom 261-008/2018 žalobkyňu
ako nezávislého kandidáta nezaregistrovala z dôvodu neúplnosti podpisovej listiny podľa § 172 odsek
1 písm. f) zákona číslo 180/2014 Z.z. Zo zverejnenia počtu obyvateľov obce Zborov podľa § 171 odsek
9 a 176 odsek 8 zákona číslo 180/2014 Z.z. súd zistil, že k 10.07.2018 bol počet obyvateľov obce
3457 a teda v zmysle prílohy číslo 1 zákona číslo 180/2014 Z.z. podpisová listina mala u nezávislého
kandidáta v obci Zborov obsahovať najmenej 200 podpisov. Podľa vyjadrenia zapisovateľky Miestnej
volebnej komisie žalobkyňa nebola vyzývaná na podľa § 171 odsek 13 zákona číslo 180/2014 Z.z. na
úpravu kandidátnej listiny.

4. Podľa § 303 zákona číslo 162/2015 Z.z. Správneho súdneho poriadku (ďalej ako „S.s.p.“), žalobca
sa môže žalobou domáhať vydania rozhodnutia o zaregistrovaní kandidáta, ak miestna volebná
komisia alebo mestská volebná komisia rozhodla o nezaregistrovaní kandidáta pre voľby do orgánov
samosprávy obcí, miest a mestských častí podľa osobitného predpisu. Na konanie podľa odseku 1 je
príslušný okresný súd, v ktorého obvode sa nachádza obec, mesto alebo mestská časť.

5. Podľa § 307 S.s.p., žaloba musí byť podaná v lehote troch dní od prevzatia rozhodnutia žalovaného
o nezaregistrovaní kandidáta pre voľby do orgánov samosprávy obcí.

6. Podľa § 310 S.s.p., správny súd rozhodne o žalobe do troch dní od jej doručenia.

7. Podľa § 311 S.s.p., ak správny súd po preskúmaní zistí, že žaloba nie je dôvodná, uznesením ju
zamietne. Ak správny súd po preskúmaní zistí dôvodnosť žaloby, uznesením rozhodne o zaregistrovaní
kandidáta pre voľby do orgánov samosprávy obcí, miest a mestských častí. Vo výroku uvedie označenie
kandidátnej listiny a meno a priezvisko zaregistrovaného kandidáta.

8. Podľa § 171 zákona číslo 180/2014 Z.z. kandidátnu listinu môže podať politická strana, ktorá
je registrovaná podľa osobitného predpisu, a nezávislý kandidát. Politická strana doručí kandidátnu
listinu v listinnej forme prostredníctvom svojho splnomocnenca a nezávislý kandidát osobne najneskôr
60 dní predo dňom konania volieb zapisovateľovi miestnej volebnej komisie. Lehota na podanie
kandidátnej listiny sa končí uplynutím posledného dňa lehoty. Na kandidátne listiny, ktoré neboli
doručené ustanoveným spôsobom, a na kandidátne listiny doručené po uplynutí tejto lehoty sa
neprihliada. Politické strany môžu na účely volieb utvoriť koalíciu a podať spoločnú kandidátnu listinu
podľa odseku 1. Ak sa volia poslanci obecného zastupiteľstva vo dvoch alebo viacerých volebných
obvodoch, môže politická strana alebo koalícia podať kandidátnu listinu v každom volebnom obvode. Ak
podáva politická strana kandidátnu listinu v jednom volebnom obvode samostatne, nemôže v ďalšom
volebnom obvode pre voľby do toho istého obecného zastupiteľstva podať kandidátnu listinu v rámci
koalície; ak podáva politická strana kandidátnu listinu v rámci koalície, môže v ďalšom volebnom
obvode pre voľby do toho istého obecného zastupiteľstva podať kandidátnu listinu len v rámci tej
istej koalície. Kandidátna listina politickej strany alebo koalície obsahuje a) názov politickej strany
alebo názvy politických strán tvoriacich koalíciu, číslo volebného obvodu, b) zoznam kandidátov, ktorý
obsahuje meno, priezvisko, titul, dátum narodenia, zamestnanie, ktoré kandidát vykonáva v čase
podania kandidátnej listiny, adresu trvalého pobytu kandidáta a poradie na kandidátnej listine vyjadrené
arabským číslom pri všetkých kandidátoch, c) meno, priezvisko, funkciu, podpis osoby oprávnenej konať
v mene politickej strany a odtlačok pečiatky politickej strany; ak ide o koalíciu, meno, priezvisko, funkciu,
podpis osoby oprávnenej konať v mene každej politickej strany tvoriacej koalíciu a odtlačok pečiatky
každej politickej strany tvoriacej koalíciu. Ku kandidátnej listine politickej strany alebo koalície musí byť
pripojené a) vlastnoručne podpísané vyhlásenie každého kandidáta uvedeného na kandidátnej listine,
že súhlasí so svojou kandidatúrou, nekandiduje na inej kandidátnej listine a nemá prekážky práva byť
volený, b) oznámenie o určení splnomocnenca politickej strany alebo koalície a jeho náhradníka s
uvedením mena, priezviska a adresy, na ktorú možno doručovať písomnosti; úkonmi splnomocnenca
vo volebných veciach je politická strana alebo koalícia viazaná, pričom splnomocnencom politickej
strany alebo koalície ani jeho náhradníkom nemôže byť kandidát ani zapisovateľ miestnej volebnej
komisie. Politická strana môže na kandidátnej listine uviesť najviac toľko kandidátov, koľko má byť
v príslušnom volebnom obvode zvolených poslancov obecného zastupiteľstva. Kandidátna listina

nezávislého kandidáta obsahuje číslo volebného obvodu, meno, priezvisko, titul, dátum narodenia,
zamestnanie, ktoré kandidát vykonáva v čase podania kandidátnej listiny, adresu trvalého pobytu
a vlastnoručný podpis kandidáta. Ku kandidátnej listine nezávislého kandidáta musí byť pripojené
vlastnoručne podpísané vyhlásenie kandidáta, že súhlasí so svojou kandidatúrou, nekandiduje na inej
kandidátnej listine a nemá prekážky práva byť volený. Súčasťou kandidátnej listiny každého nezávislého
kandidáta je listina podpísaná voličmi, ktorí podporujú jeho kandidatúru a majú trvalý pobyt v obci, v
ktorej kandiduje (ďalej len „podpisová listina“). V podpisovej listine každý volič pri podpise uvedie meno
a priezvisko, dátum narodenia, trvalý pobyt, ktorým sa rozumie názov obce, názov ulice, ak sa obec
člení na ulice, a číslo domu. Na každom hárku podpisovej listiny sa uvedie meno, priezvisko, titul, dátum
narodenia a adresa trvalého pobytu kandidáta. Jednou podpisovou listinou možno podporiť len jedného
kandidáta. Potrebný počet podpisov je uvedený v prílohe č. 1. Počet obyvateľov obce ku dňu vyhlásenia
volieb zverejní obec spôsobom v mieste obvyklým najneskôr 85 dní predo dňom konania volieb. Kandidát
na poslanca obecného zastupiteľstva musí mať trvalý pobyt v obci, v ktorej kandiduje. Kandidát pre voľby
do toho istého obecného zastupiteľstva môže kandidovať iba v jednom volebnom obvode. Kandidát na
poslanca obecného zastupiteľstva môže kandidovať aj na starostu obce. Zapisovateľ miestnej volebnej
komisie zisťuje, či predložené kandidátne listiny obsahujú náležitosti podľa odsekov 4 a 7 a či sú k nim
pripojené písomnosti podľa odsekov 5, 8 a 9. Ak to tak nie je, zapisovateľ vyzve splnomocnenca politickej
strany alebo koalície, alebo nezávislého kandidáta, aby v ním určenej primeranej lehote kandidátnu
listinu upravil alebo doplnil. Po podaní kandidátnej listiny nie je možné dopĺňať kandidátnu listinu o
ďalších kandidátov ani meniť ich poradie. Zapisovateľ miestnej volebnej komisie predkladá kandidátne
listiny miestnej volebnej komisii na preskúmanie a registráciu na jej prvom zasadaní.

9. Podľa § 172 zákona číslo 180/2014 Z.z. miestna volebná komisia predložené kandidátne listiny
preskúma a nezaregistruje kandidáta, a) ktorý má prekážku práva byť volený podľa § 6, b) ktorý nespĺňa
podmienku uvedenú v § 164 písmeno c) ktorý ku kandidátnej listine nepripojil vyhlásenie podľa § 171
odsek 5 písmeno a/ alebo odsek 8, d) ak je uvedený na kandidátnych listinách viacerých politických strán
alebo koalícií na tej kandidátnej listine, ku ktorej nie je pripojené vyhlásenie podľa § 171 odsek 5 písmeno
a/ alebo odsek 8 ak kandidát podpísal vyhlásenie k viacerým kandidátnym listinám, vyčiarkne ho na
všetkých kandidátnych listinách, e) ktorý je uvedený na kandidátnej listine nad určený počet kandidátov,
f) ktorý ku kandidátnej listine nepripojil podpisovú listinu podľa § 171 odsek 9 podpisová listina ktorého je
neúplná. Miestna volebná komisia zaregistruje kandidátov najneskôr 45 dní predo dňom konania volieb
a registráciu kandidátov vyznačí na kandidátnej listine. Registrácia kandidátov je podmienkou vytlačenia
hlasovacích lístkov. O zaregistrovaní kandidátov alebo nezaregistrovaní kandidátov vyhotoví miestna
volebná komisia bezodkladne rozhodnutie, ktoré podpíše jej predseda, a vyzve politické strany, koalície a
nezávislých kandidátov, aby si rozhodnutie prevzali do 24 hodín. Ak politická strana alebo koalícia, alebo
nezávislý kandidát neprevezmú rozhodnutie v ustanovenej lehote, považuje sa rozhodnutie za prevzaté.
Proti rozhodnutiu miestnej volebnej komisie o nezaregistrovaní kandidáta môže dotknutá kandidujúca
politická strana alebo koalícia a dotknutý nezávislý kandidát podať návrh na vydanie rozhodnutia o
zaregistrovaní kandidáta na správny súd. Ak správny súd rozhodne o zaregistrovaní kandidáta, miestna
volebná komisia vykoná rozhodnutie správneho súdu do 24 hodín od jeho doručenia vyznačením
registrácie na kandidátnej listine.

10. Podľa § 2 odsek 1 Ústavy Slovenskej republiky štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v
jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon.

11. Podľa § 30 Ústavy Slovenskej republiky občania majú právo zúčastňovať sa na správe verejných
vecí priamo alebo slobodnou voľbou svojich zástupcov. Cudzinci s trvalým pobytom na území Slovenskej
republiky majú právo voliť a byť volení do orgánov samosprávy obcí a do orgánov samosprávy vyšších
územných celkov. Voľby sa musia konať v lehotách nepresahujúcich pravidelné volebné obdobie
ustanovené zákonom. Volebné právo je všeobecné, rovné a priame a vykonáva sa tajným hlasovaním.
Podmienky výkonu volebného práva ustanoví zákon. Občania majú za rovnakých podmienok prístup
k voleným a iným verejným funkciám.

12. Podľa § 4 odsek 1,2 zákona číslo 85/1990 Zb. vo výkone petičného práva sa nesmie nikomu brániť.
Výkon tohto práva nesmie byť nikomu na ujmu.

13. Podľa § 4 odsek 1,2 zákona číslo 85/1990 Zb. každý má právo spôsobom neodporujúcim zákonu
vyzývať iné osoby, aby svojimi podpismi petíciu podporili. V petícii alebo v podpisovom hárku je osoba

podporujúca petíciu povinná uviesť čitateľne svoje meno, priezvisko, adresu pobytu a svoj podpis, ak
ide o fyzickú osobu, alebo svoj názov a sídlo, ak ide o právnickú osobu; osoba oprávnená konať v mene
právnickej osoby uvedie čitateľne svoje meno, priezvisko, adresu pobytu a svoj podpis.

14. Podľa judikatúry ústavného súdu ako ústavne nesúladné (porušujúce základné práva) hodnotí
ústavný súd aj také rozhodnutia všeobecných súdov, v ktorých boli zákony, prípadne podzákonné
právne úpravy interpretované v extrémnom rozpore s princípmi spravodlivosti v dôsledku napr. prílišného
formalizmu (rozhodnutia ústavného súdu Slovenskej republiky sp. zn. IV. ÚS 192/08, IV. ÚS 69/2012,
IV. ÚS 92/2012, I. ÚS 26/2010, III. ÚS 163/2011, podobne aj Ústavný súd Českej republiky napr. III. ÚS
150/99). K výkladu právnych predpisov a ich inštitútov nemožno pristupovať len z hľadiska textu zákona,
a to ani v prípade, keď sa text môže javiť ako jednoznačný a určitý, ale predovšetkým podľa zmyslu a
účelu zákona. Jazykový výklad môže totiž v zmysle ustálenej judikatúry ústavného súdu predstavovať
len prvotné priblíženie sa k obsahu právnej normy, ktorej nositeľom je interpretovaný právny predpis; na
overenie správnosti či nesprávnosti výkladu, resp. na jeho doplnenie či spresnenie potom slúžia ostatné
interpretačné prístupy postavené na roveň gramatickému výkladu, najmä teleologický a systematický
výklad vrátane ústavne konformného výkladu, ktoré sú spôsobilé v kontexte racionálnej argumentácie
predstavovať významný korektív pri zistení obsahu a zmyslu aplikovanej právnej normy (IV. ÚS 92/2012,
I. ÚS 351/2010, m. m. I. ÚS 306/2010).

15. Materiálny prístup pri výklade a aplikácii volebných zákonov a pri hodnotení porušení volebných
zákonov je potrebné aplikovať v celom volenom procese, t.j. aj v štádiu predkladania kandidátnych listín a
hodnotenia toho, či kandidát splnil zákonné predpoklady na jeho zaregistrovanie ako kandidáta pre voľby
starostu obce, prípadne poslanca obecného zastupiteľstva (bližšie rozhodnutie sp. zn. II. ÚS 61/2015).
V súvislosti s overením platnosti podpisov voličov uvedených v petícii pre formálne nedostatky pri údaji
o trvalom pobyte je potrebné poukázať aj na závery Ústavného súdu Slovenskej republiky vyplývajúce
z jeho rozhodnutia sp. zn. PL. ÚS 4/95.

16. V zmysle § 171 odsek 9 zákona číslo 180/2014 Z.z., že žalobkyňa bola povinná predložiť ako
súčasť kandidátnej listiny aj listinu podpísanú voličmi, ktorí podporujú jej kandidatúru a majú trvalý
pobyt v obci, v ktorej kandiduje (ďalej len „podpisová listina“). V podpisovej listine má každý volič pri
podpise uviesť meno a priezvisko, dátum narodenia, trvalý pobyt, ktorým sa rozumie názov obce, názov
ulice, ak sa obec člení na ulice, a číslo domu. Na každom hárku podpisovej listiny má byť uvedené aj
meno, priezvisko, titul, dátum narodenia a adresa trvalého pobytu kandidáta. Jednou podpisovou listinou
možno podporiť len jedného kandidáta. Súd konštatuje, že túto svoju povinnosť si žalobkyňa splnila,
pretože vytýkané nedostatky v podpisovej listine nie sú pri každom podpise takého charakteru aby
neumožňovali Miestnej volebnej komisii v Zborove v prípade pochybností porovnať údaje uvedené pri
podpise voliča s údajmi zo stáleho zoznamu voličov obce a posúdiť, či volič podpisujúci podpisovú listinu
kandidáta skutočne prejavil vôľu podporiť kandidatúru nezávislého kandidáta pre voľby do obecného
zastupiteľstva. Skutočnosť, že pri niektorých podpisujúcich voličoch neboli formálne dodržané všetky
obsahové kritériá pre posúdenie ich trvalého pobytu (neuvedením celého názvu obce), alebo bolo ťažšie
čitateľné meno alebo priezvisko podpisovateľa, prípadne bolo chybne napísané orientačné číslo trvalého
bydliska, ktorého správnosť však bolo možné vyvodiť zo zoznamu voličov v obci a súčasne nedošlo k
zámene s iným voličom, však nemôže byť bez ďalšieho dôvodom na nezaregistrovanie žalobkyne ako
kandidátky do obecného zastupiteľstva, a tak odňatie pasívneho volebného práva, pretože pri svojom
rozhodovaní Miestna volebná komisia v Zborove materiálne nevzala zreteľ na skutočnosť, že podpisujúci
voliči boli obyvateľmi obce Zborov, sú zapísaní v stálom zozname voličov a preto je nepochybné, že títo
voliči mali záujem podporiť kandidatúru žalobkyne do obecného zastupiteľstva. Aj napriek uvedenému
nemožno Miestnej volebnej komisii v Zborove uprieť, že niektoré podpisy správne neuznala, nakoľko
na podpisovej listine sa nachádzali aj podpisujúci, ktorý neboli uvedení v stálom zozname voličov (napr.
podpisový hárok číslo 13). V konečnom dôsledku však žalobca ako kandidát pre voľby starostu obce
dosiahol zákonom požadovaný minimálny počet 200 podpisov.

17. V tejto súvislosti súd zároveň uvádza, že právo byť volený nie je možné obmedzovať prílišným
právnym formalizmom, ktorý bude mať nezvratný dopad na výkon pasívneho volebného práva, ktoré
je jedným zo základných politických práv garantovaných Ústavou Slovenskej republiky. Podľa názoru
súdu je podstatné, aby osoba podpísaná na podpisovej listine existovala a spĺňala zákonné podmienky
na to, aby mohla vyjadriť podporu kandidátovi a neexistovali dôvodné pochybnosti o tom, že takúto
vôľu chcela prejaviť. Ani nemožno dôvodne očakávať, že na tak rozsiahlej listine akou je podpisová

listina, obsahujúcej toľko identifikačných údajov, sa nespraví bežná chyba v písaní. Táto chyba teda
sama o sebe nemôže byť dôvodom na nezaregistrovanie, pretože ústavnému právu byť volený nemôže
odporovať formálny nedostatok, spočívajúci v chybe v písaní, na opravu ktorej žalobkyňa ako kandidátka
do obecného zastupiteľstva ani nebola vyzvaná, aj keď podľa zákona vyzvaná byť mala. Tento prílišný
formalizmus v posudzovaní zákonom uvádzaných skutočnosti by bol v neprospech realizácie ústavného
práva žalobkyne byť volený. Aplikáciu a výklad § 171 a § 172 zákona o voľbách Miestnou
volebnou komisiou v Zborove pri hodnotení platnosti prejavu vôle voliča na podpisovom hárku petície na
podporu kandidatúry žalobkyne je potrebné považovať za prehnane formálnu a v rozpore s princípom
spravodlivosti a v časti aj za nepreskúmateľnú a zjavne neodôvodnenú. Použitý výklad a aplikácia
nerešpektuje zmysel a účel citovaných zákonných ustanovení a nie je prejavom materiálneho prístupu
k výkladu a aplikácii právnych predpisov. Z tohto dôvodu je napadnuté uznesenie neudržateľné.

18. Preto súd v zmysle obsahu predloženej kandidátnej listiny a ostatných listín ku nej pripojených a po
ich preskúmaní spolu s ostatnými zabezpečenými listinami vedenými v súvislosti s predmetnými voľbami
rozhodol o registrácii žalobkyne ako nezávislej kandidátky pre voľby do Obecného zastupiteľstva v
Zborove, ktoré boli vyhlásené predsedom Národnej rady Slovenskej republiky na 10. novembra 2018,
vo volebnom obvode číslo 1.

Poučenie:

Proti tomuto uzneseniu nie je možné podať odvolanie.

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.