Uznesenie – Reštrukturalizácia Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Trenčín

Rozhodutie vydal sudca JUDr. Hana Hubináková

Oblasť právnej úpravy – Obchodné právoReštrukturalizácia

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Trenčín
Spisová značka: 38R/7/2021
Identifikačné číslo súdneho spisu: 3121207258
Dátum vydania rozhodnutia: 20. 12. 2021
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: JUDr. Hana Hubináková
ECLI: ECLI:SK:OSTN:2021:3121207258.2

Uznesenie
Okresný súd Trenčín v právnej veci navrhovateľa - dlžníka obchodnej spoločnosti Bioplyn Hont, s.r.o.
so sídlom Horovce 106, 020 62 Horovce, IČO 44 035 764, Slovenská republika o návrhu na povolenie
reštrukturalizácie dlžníka Bioplyn Hont, s.r.o. so sídlom Horovce 106, 020 62 Horovce, IČO 44 035 764,
Slovenská republika, takto

r o z h o d o l :

I. P o v o ľ u j e sa reštrukturalizácia dlžníka obchodnej spoločnosti Bioplyn Hont, s.r.o. so sídlom
Horovce 106, 020 62 Horovce, IČO 44 035 764, Slovenská republika.

II. Z a č í n a sa hlavné insolvenčné konanie podľa článku 3 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady (EÚ) 2015/848 z 20. Mája 2015 o insolvenčnom konaní (prepracované znenie).

III. Do funkcie správcu sa u s t a n o v u j e Insolvency k.s. so sídlom kancelárie Piaristická 46, 911 01
Trenčín, IČO 36 868 388, zapísaný v zozname správcov pod zn. S1639.

IV. Správca je povinný bez zbytočného odkladu informovať známych veriteľov dlžníka Bioplyn Hont, s.r.o.
so sídlom Horovce 106, 020 62 Horovce, IČO 44 035 764, Slovenská republika, ktorí majú svoj obvyklý
pobyt, bydlisko alebo registrované sídlo v iných členských štátoch Európskej únie ako v Slovenskej
republike, spôsobom v zmysle čl. 54 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/848 zo dňa
20. mája 2015 o insolvenčnom konaní.

V. Veritelia dlžníka sa vyzývajú, aby v lehote 30 dní odo dňa povolenia reštrukturalizácie prihlásili
svoje pohľadávky v jednom rovnopise u správcu. Za deň povolenia reštrukturalizácie sa považuje deň
nasledujúci po zverejnení uznesenia o povolení reštrukturalizácie v Obchodnom vestníku.

VI. Určuje sa rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré podliehajú súhlasu správcu:
- založenie obchodnej spoločnosti, družstva alebo inej právnickej osoby,
- nadobudnutie majetkovej účasti alebo prevod majetkovej účasti na obchodnej spoločnosti, družstve
alebo inej právnickej osobe,
- prevod, prenájom, umožnenie bezodplatného užívania alebo zaťaženie majetku Dlžníka
zabezpečovacím právom alebo vecným bremenom,
- uzatvorenie zmluvy o úvere, o pôžičke, factoringovom financovaní alebo o inom dočasnom poskytnutí
alebo prijatí peňažných prostriedkov,
- zabezpečenie cudzieho záväzku, prevzatie cudzieho záväzku, pristúpenie k cudziemu záväzku alebo
poskytnutie sľubu odškodnenia za škodu spôsobenú treťou osobou,
- vykonanie právneho úkonu bez primeraného protiplnenia alebo zvýhodňujúceho právneho úkonu, t.j.
bezodplatného alebo odplatného právneho úkonu, na ktorého základe Dlžník poskytne alebo sa zaviaže
poskytnúť plnenie, ktorého obvyklá cena je podstatne vyššia ako obvyklá cena plnenia, ktoré na jeho
základe získa alebo má získať,
- vykonanie akéhokoľvek iného právneho úkonu ukracujúceho s prihliadnutím na všetky okolnosti
oprávnené záujmy veriteľa alebo veriteľov Dlžníka na čo najvyššom uspokojení ich pohľadávok,

- akékoľvek plnenie peňažného záväzku Dlžníka v hodnote prevyšujúcej 50.000 eur alebo viacerých
peňažných záväzkov Dlžníka voči tomu istému subjektu v hodnote prevyšujúcej 100.000 eur v priebehu
šiestich mesiacov,
- uzatvorenie zmlúv alebo dohôd, ktorých predmetom je peňažné alebo nepeňažné plnenie v hodnote
prevyšujúcej 250.000 eur,
- uzatvorenie zmlúv alebo dohôd, ktorých predmetom je opakujúce sa plnenie Dlžníka alebo záväzok
Dlžníka strpieť určitú činnosť alebo záväzok Dlžníka zdržať sa určitej činnosti po dobu viac ako 3
mesiacov,
- pracovnoprávne úkony smerujúce k zmene pracovnoprávneho vzťahu fyzickej osoby s Dlžníkom
v rozsahu zmeny dohodnutého pracovného času alebo mzdových podmienok, ako aj dojednaní o
peňažných a/alebo nepeňažných nárokov zamestnanca voči Dlžníkovi po skončení pracovného pomeru,
odmeny a prémie vedúcich pracovníkov,
- plnenie peňažných záväzkov Dlžníka alebo ich častí voči tretím osobám vyplývajúcich zo zmluvných
alebo mimozmluvných sankcií
- vykonanie akéhokoľvek právneho úkonu Dlžníka voči osobe spriaznenej s Dlžníkom,
- vykonanie akéhokoľvek právneho úkonu Dlžníka voči osobe spriaznenej s veriteľom prihlásenej
pohľadávky,
- vykonanie iného než bežného právneho úkonu podnikateľa (iného úkonu ako toho úkonu podnikateľa,
ktorý je nevyhnutne potrebný na zabezpečenie riadneho výkonu tých činností, ktoré sú predmetom jeho
podnikania alebo inej činnosti),
- vykonanie jednostranného právneho úkonu alebo uzavretie dvojstranných alebo viacstranných
právnych úkonov, na základe ktorých by Dlžníkovi vznikla iná povinnosť peňažného alebo nepeňažného
plnenia v dôsledku nesplnenia svojho záväzku riadne a včas ako právna povinnosť vyplývajúca
z kogentných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov alebo medzinárodných zmlúv
ratifikovaných a vyhlásených spôsobom ustanoveným zákonom,
- vystavenie a avalovanie zmeniek a iných cenných papierov, kúpa a predaj cenných papierov.

VII. Poučenie pre veriteľov o spôsobe prihlasovania pohľadávok: Veriteľ prihlasuje svoju pohľadávku
vyplnenou prihláškou spolu s prílohami. Prihláška sa podáva na tlačive, ktorého vzor je uvedený v
prílohe vyhlášky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z.z..
Prihláška sa podáva v jednom rovnopise u správcu, pričom správcovi musí byť doručená do 30 dní
od povolenia reštrukturalizácie. Na prihlášku doručenú po lehote sa neprihliada. Doručenie prihlášky
správcovi má pre plynutie premlčacej lehoty a zánik práva rovnaké právne účinky ako uplatnenie práva
na súde (§ 121 zák. č. 7/2005 Z.z. v spojení s § 28 ods. 6 zák. č. 7/2005 Z.z.). Za začiatok lehoty na
prihlásenie pohľadávok do reštrukturalizácie sa považuje deň nasledujúci po zverejnení uznesenia o
povolení reštrukturalizácie v Obchodnom vestníku (§ 199 ods. 9 druhá veta zák. č. 7/2005 Z.z.). Podľa §
122 zák. č. 7/2005 Z.z. prihláška musí byť podaná na predpísanom tlačive a musí obsahovať základné
náležitosti, inak sa na prihlášku neprihliada. Základnými náležitosťami prihlášky sú: meno, priezvisko a
bydliska alebo názov a sídlo veriteľa, meno, priezvisko a bydlisko alebo názov a sídlo úpadcu, právny
dôvod vzniku pohľadávky, poradie uspokojovania pohľadávky zo všeobecnej podstaty, celková suma
pohľadávky, podpis. Pre každú zabezpečenú pohľadávku musí byť podaná samostatná prihláška s
uvedením zabezpečenej sumy, druhu, poradia, predmetu a právneho dôvodu vzniku zabezpečovacieho
práva. V prihláške podmienenej pohľadávky musí byť uvedená aj skutočnosť, na základe ktorej má
pohľadávka vzniknúť alebo podmienka, od ktorej závisí vznik pohľadávky. Celková suma pohľadávky sa
v prihláške rozdelí na istinu a príslušenstvo, pričom príslušenstvo sa v prihláške rozdelí podľa právneho
dôvodu vzniku. Pohľadávka sa uplatní v eurách. Ak sa pohľadávka neuplatní v eurách, sumu pohľadávky
určí správca prepočtom podľa referenčného výmenného kurzu určeného a vyhláseného v deň povolenia
reštrukturalizácie Európskou centrálnou bankou alebo Národnou bankou Slovenska. Ak je pohľadávka
uplatnená v mene, ktorej referenčný výmenný kurz Európska centrálna banka alebo Národná banka
Slovenska neurčuje a nevyhlasuje, sumu pohľadávky určí správca s odbornou starostlivosťou. K
prihláške sa pripoja listiny preukazujúce v nej uvedené skutočnosti. Veriteľ, ktorý je účtovnou jednotkou,
v prihláške uvedie vyhlásenie, či o pohľadávke účtuje v účtovníctve, v akom rozsahu, prípadne dôvody,
prečo o pohľadávke v účtovníctve neúčtuje. Veriteľ, ktorý nemá na území Slovenskej republiky bydlisko
alebo sídlo alebo organizačnú zložku podniku, je povinný ustanoviť si zástupcu na doručovanie s
bydliskom alebo sídlom na území Slovenskej republiky a ustanovenie zástupcu písomne oznámiť
správcovi, inak sa mu budú písomnosti doručovať len zverejnením v Obchodnom vestníku. Ak ide o
zabezpečenú pohľadávku, v prihláške sa musí riadne a včas uplatniť aj zabezpečovacie právo, inak sa
pohľadávka v reštrukturalizácii považuje za nezabezpečenú pohľadávku. Prihlášku možno opraviť alebo

doplniť len tak, že sa pôvodná prihláška nahradí u správcu novou prihláškou, a to len do uplynutia lehoty
na prihlasovanie pohľadávok. Na požiadanie správca vydá veriteľovi potvrdenie, že jeho pohľadávka
bola zapísaná do zoznamu pohľadávok.

VIII. Účastník reštrukturalizačného konania sa poučuje o tom, že má právo uplatniť námietku zaujatosti.
Účastník môže uplatniť námietku zaujatosti najneskôr do uplynutia lehoty na prihlasovanie pohľadávok.
Na neskôr doručené námietky súd neprihliada (§ 197 ods. 6 zák. č. 7/2005 Z.z.).

o d ô v o d n e n i e :

1. Návrhom, ktorý bol doručený tunajšiemu súdu dňa 10.11.2021 sa navrhovateľ - dlžník Bioplyn Hont,
s.r.o. so sídlom Horovce 106, 020 62 Horovce, IČO 44 035 764, Slovenská republika domáhal, aby
súd začal reštrukturalizačné konanie a povolil reštrukturalizáciu navrhovateľa - dlžníka. Tunajší súd
uznesením č. k. 38R/7/2021-88 zo dňa 25.11.2021, ktoré bolo zverejnené v Obchodnom vestníku s
účinkami zverejnenia ku dňu 3.12.2021, rozhodol o začatí reštrukturalizačného konania voči dlžníkovi.

2. Z reštrukturalizačného posudku vyplýva, že dlžník vykonáva podnikateľskú činnosť a je v úpadku
vo forme platobnej neschopnosti. Účtovná závierka pripojená k návrhu na povolenie reštrukturalizácie
dlžníka poskytuje verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva a o finančnej
situácii dlžníka. Dlžník v posledných dvoch rokoch neprešiel reštrukturalizáciou. Je možno odôvodnene
predpokladať zachovanie prevádzky podniku dlžníka. V prípade povolenia reštrukturalizácie možno
odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov dlžníka než v prípade vyhlásenia
konkurzu. Vzhľadom k týmto skutočnostiam správca poverený vypracovaním posudku odporučil
reštrukturalizáciu dlžníka.

3. Podľa § 116 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zák. č. 7/2005 Z. z.) ak sú splnené
predpoklady, aby súd povolil reštrukturalizáciu, súd najneskôr do 30 dní od začatia reštrukturalizačného
konania uznesením rozhodne o povolení reštrukturalizácie. Inak reštrukturalizačné konanie v rovnakej
lehote uznesením zastaví.

4. Podľa § 116 ods. 2 zák. č. 7/2005 Z. z. súd povolí reštrukturalizáciu, ak
a. posudok spĺňa zákonom predpísané náležitosti,
b. obsah posudku je jasný a zrozumiteľný,
c. posudok vypracoval správca zapísaný do zoznamu správcov, ktorý má kanceláriu zriadenú v obvode
odvolacieho konkurzného súdu, v ktorom sídli príslušný konkurzný súd,
d. posudok v čase podania návrhu na povolenie reštrukturalizácie nebol starší ako 30 dní od jeho
vypracovania,
e. správca poverený vypracovaním posudku reštrukturalizáciu dlžníka odporučil a zo záverov posudku
je zrejmé, že na odporučenie reštrukturalizácie boli splnené predpoklady.

5. Podľa § 116 ods. 3 zák. č. 7/2005 Z. z. ak v čase rozhodovania súdu o povolení reštrukturalizácie
uplynulo od vypracovania posudku viac ako 60 dní, súd pred rozhodnutím o povolení reštrukturalizácie
vypočuje správcu, či sa zásadne nezmenili pomery dlžníka, či sú závery posudku aktuálne a či možno
predpokladať úspešnú reštrukturalizáciu.

6. Podľa § 116 ods. 4 zák. č. 7/2005 Z. z. v uznesení o povolení reštrukturalizácie súd ustanoví správcu,
vyzve veriteľov, aby v zákonnej lehote prihlásili pohľadávky, a určí rozsah právnych úkonov dlžníka,
ktoré majú počas reštrukturalizácie podliehať súhlasu správcu; v uznesení tiež poučí veriteľov o spôsobe
prihlasovania pohľadávok, následkoch nedodržania lehoty na prihlasovanie pohľadávok a následkoch
nesprávneho prihlásenia pohľadávok. Správcu súd ustanoví na základe náhodného výberu pomocou
technických a programových prostriedkov schválených ministerstvom. Uznesenie súd bezodkladne
zverejní v Obchodnom vestníku; uznesenie tiež doručí účastníkom reštrukturalizačného konania,
ustanovenému správcovi, príslušnému registrovému súdu, príslušnému daňovému orgánu a colnému
riaditeľstvu. Správca v reštrukturalizácii má nárok na paušálnu odmenu a náhradu nevyhnutných
výdavkov spojených s vedením konania. Tieto nároky uhrádza dlžník.

7. Podľa § 118 ods. 1 zák. č. 7/2005 Z. z. povolením reštrukturalizácie sa začína reštrukturalizácia.
Reštrukturalizácia sa považuje za povolenú zverejnením uznesenia o povolení reštrukturalizácie v
Obchodnom vestníku.

8. Po začatí reštrukturalizačného konania súd skúmal, či sú splnené podmienky pre povolenie
reštrukturalizácie uvedené v § 116 ods. 2 zák. č. 7/2005 Z.z. a zistil, že všetky podmienky na povolenie
reštrukturalizácie sú splnené. Súd po preskúmaní reštrukturalizačného posudku zistil, že posudok spĺňa
zákonom predpísané náležitosti ustanovené v § 110 ods. 1, 2 zák. č. 7/2005 Z.z.. Obsah posudku je
jasný a zrozumiteľný. Posudok vypracoval správca Mgr. Veronika Vargová, so sídlom kancelárie Mostná
62, Nitra, ktorý je zapísaný do zoznamu správcov vedeného Ministerstvom spravodlivosti SR a ktorý má
zriadenú kanceláriu v obvode odvolacieho konkurzného súdu (Krajský súd Bratislava), v ktorom sídli
príslušný konkurzný súd (Okresný súd Trenčín). Posudok bol vypracovaný dňa 8.11.2021, a teda v deň
podania návrhu na povolenie reštrukturalizácie nebol starší ako 30 dní. Správca poverený vypracovaním
reštrukturalizačného posudku reštrukturalizáciu odporučil a zo záverov posudku je zrejmé, že na
odporučenie reštrukturalizácie boli splnené predpoklady. Vzhľadom k tomu, že v čase rozhodovania
súdu o povolení reštrukturalizácie neuplynulo od vypracovania posudku viac ako 60 dní, nebolo potrebné
pred rozhodnutím o povolení reštrukturalizácie vypočuť správcu o tom, či sa zásadne nezmenili pomery
dlžníka, či sú závery posudku aktuálne a či možno predpokladať úspešnú reštrukturalizáciu. Súd
následne po zistení, že sú splnené zákonné podmienky pre povolenie reštrukturalizácie, rozhodol tak, že
reštrukturalizáciu uvedeného dlžníka povolil. Súd v súlade s článkom 4 nariadenia na základe listín, ktoré
boli priložené k návrhu na povolenie reštrukturalizácie a jemu dostupných informácii, dospel k záveru,
že má právomoc začať insolvenčné konanie voči dlžníkovi. Dlžník ma na území Slovenskej republiky
registrované sídlo, preto v zmysle článku 3 ods. 1 nariadenia je jeho centrum hlavných záujmov na
území Slovenskej republiky. Súdu nie je známe, že by zo strany dlžníka došlo v predchádzajúcich troch
mesiacov predchádzajúcich podaniu žiadosti o začatie insolvenčného konania k preneseniu centra jeho
hlavných záujmov. Zároveň súdu nie je známa skutočnosť, že by už bolo voči dlžníkovi vedené iné hlavné
insolvenčné konanie, preto je toto konanie podľa článku 3 ods. 1 nariadenia hlavným insolvenčným
konaním, o čom súd v zmysle druhej vety článku 4 ods. 1 nariadenia rozhodol samostatným výrokom.

9. Do funkcie správcu súd ustanovil v súlade s § 116 ods. 4 veta druhá zák. č. 7/2005 Z.z. správcu
Insolvency k.s., so sídlom kancelárie Piaristická 46, Trenčín, IČO 36 868 388.

10. Podľa článku 53 nariadenia, každý zahraničný veriteľ môže prihlásiť svoje pohľadávky do
insolvenčného konania prostredníctvom akýchkoľvek komunikačných prostriedkov, ktoré sú prípustné
podľa práva štátu, v ktorom sa začalo konanie. Na samotné prihlasovanie pohľadávok sa nevyžaduje
zastúpenie advokátom alebo iným príslušníkom právnického povolania.

11. Podľa článku 2 ods. 12 nariadenia zahraničný veriteľ je veriteľ, ktorý má svoj obvyklý pobyt, bydlisko
alebo registrované sídlo v inom členskom štáte, ako je štát, v ktorom sa začalo konanie, vrátane
daňových orgánov a orgánov sociálneho zabezpečenia členských štátov.

12. Podľa článku 54 ods. 1 nariadenia hneď po začatí insolvenčného konania v členskom štáte súd tohto
štátu s príslušnou právomocou alebo správca vymenovaný týmto súdom okamžite informuje známych
zahraničných veriteľov.

13. Podľa článku 54 ods. 2 nariadenia súčasťou informácie uvedenej v odseku 1, poskytnutej
prostredníctvom individuálneho oznamu, sú časové lehoty, pokuty stanovené v súvislosti s týmito
časovými lehotami, označenie orgánu alebo úradu oprávneného prijímať prihlášky pohľadávok a všetky
iné stanovené opatrenia. V tomto ozname sa musí uviesť aj to, či veritelia, ktorých pohľadávky sú
prednostné alebo kryté vecným právom, musia svoje pohľadávky prihlasovať. K oznamu sa pripojí aj
kópia štandardného formulára prihlášky pohľadávok uvedeného v článku 55 alebo informácie o tom, kde
je takýto formulár k dispozícii.

14. Podľa článku 54 ods. 3 nariadenia informácie uvedené v odsekoch 1 a 2 tohto článku sa poskytujú
prostredníctvom štandardného formulára, ktorý sa ustanoví v súlade s článkom 88. Formulár sa uverejní
na Európskom portáli elektronickej justície a má názov „Oznam o insolvenčnom konaní“, pričom tento
názov je uvedený vo všetkých úradných jazykoch inštitúcií Únie. Formulár sa zasiela v úradnom jazyku
štátu, v ktorom sa konanie začalo, alebo ak je v danom členskom štáte viacero úradných jazykov, v

úradnom jazyku alebo v jednom z úradných jazykov miesta, v ktorom sa začalo insolvenčné konanie,
alebo v inom jazyku, ktorý daný štát uviedol ako ním akceptovateľný v súlade s článkom 55 ods. 5, a to
za predpokladu, že tomuto jazyku budú zahraniční veritelia lepšie rozumieť.

15. V rámci vedenia tohto konania uložil súd správcovi povinnosť bez zbytočného odkladu po
povolení reštrukturalizácie informovať známych zahraničných veriteľov dlžníka s obvyklým pobytom,
bydliskom alebo registrovaným sídlom v inom členskom štáte ako v Slovenskej republike o povolení
reštrukturalizácie tak, aby mali možnosť prihlásiť si svoje pohľadávky v lehote na prihlasovanie
pohľadávok. Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/848 zo dňa 20. mája 2015 o
insolvenčnom konaní má v Slovenskej republike priame účinky.

16. Pri určení rozsahu právnych úkonov dlžníka podliehajúcich počas reštrukturalizácie súhlasu správcu
súd vychádzal z rozsahu navrhnutého správcom v predloženom reštrukturalizačnom posudku.

17. Súd v súlade s § 116 ods. 4, § 122 ods. 1, 2, 3, § 29 ods. 1 až 6 a 8, § 199 ods. 9 zák. č.
7/2005 Z.z. vyzval veriteľov na prihlásenie pohľadávok, určil rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré
majú počas reštrukturalizácie podliehať súhlasu správcu a poučil veriteľov o spôsobe prihlasovania
pohľadávok, následkoch nedodržania lehoty na prihlasovanie pohľadávok, následkoch nesprávneho
prihlásenia pohľadávok a o práve uplatniť námietku zaujatosti.

Poučenie:

Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.
(§ 198 ods. 1 zák. č. 7/2005 Z. z.)

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.