Uznesenie – Reštrukturalizácia ,
Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Trnava

Rozhodutie vydal sudca JUDr. Martin Smolko

Oblasť právnej úpravy – Obchodné právoReštrukturalizácia

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Povaha rozhodnutia – Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Trnava
Spisová značka: 36R/1/2015
Identifikačné číslo súdneho spisu: 2115217330
Dátum vydania rozhodnutia: 01. 04. 2016
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: JUDr. Martin Smolko
ECLI: ECLI:SK:OSTT:2016:2115217330.3

Uznesenie
Okresný súd Trnava v právnej veci navrhovateľa - dlžníka: green energy slovakia, s.r.o., Pekárska 11,
917 01 Trnava, IČO: 35 780 711, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro,
vložka číslo: 37046/T, správcom ktorého je JUDr. Erik Bilský, so sídlom kancelárie: Pekárska 11, 917 01
Trnava, o návrhu na potvrdenie reštrukturalizačného plánu, takto

r o z h o d o l :

I. Súd potvrdzuje reštrukturalizačný plán dlžníka: green energy slovakia, s.r.o., Pekárska 11, 917 01
Trnava, IČO: 35 780 711, v znení schválenom veriteľským výborom dlžníka dňa 15.02.2016 a prijatom
schvaľovacou schôdzou dňa 14.03.2016, ktorý je prílohou tohto uznesenia.

II. Súd končí reštrukturalizáciu dlžníka: green energy slovakia, s.r.o., Pekárska 11, 917 01 Trnava, IČO:
35 780 711.

o d ô v o d n e n i e :

Súd uznesením č.k. 36R/1/2015-219 zo dňa 22.07.2015, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa
30.07.2015, právoplatným dňa 31.07.2015 začal reštrukturalizačné konanie voči dlžníkovi.

Súd uznesením č.k. 36R/1/2015-223 zo dňa 06.08.2015, zverejneným v Obchodnom vestníku dňa
14.08.2015, právoplatným dňa 15.08.2015, povolil reštrukturalizáciu dlžníka, do funkcie správcu
ustanovil JUDr. Erika Bilského, so sídlom kancelárie: Pekárska 11, 917 01 Trnava a vyzval veriteľov, aby
prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie, určil rozsah právnych úkonov
dlžníka, ktoré podliehajú súhlasu správcu a poučil veriteľov o spôsobe prihlasovania pohľadávok.

Dňa 20.10.2015 sa uskutočnila schôdza veriteľov dlžníka, ktorá okrem iného zvolila veriteľský výbor.

Dňa 20.10.2015 sa konalo prvé zasadnutie veriteľského výboru, pričom zvolil za predsedu veriteľského
výboru veriteľa Credit Point, s.r.o., Bratislava, IČO: 47 568 003. Druhé zasadnutie veriteľského výboru sa
konalo dňa 12.11.2015, na ktorom dlžník ako predkladateľ plánu požiadal veriteľský výbor o predĺženie
lehoty na predloženie záverečného návrhu plánu o 60 dní, t.j. do 11.01.2016, pričom veriteľský výbor
žiadosti dlžníka vyhovel.

Dňa 22.01.2016 sa konalo tretie zasadnutie veriteľského výboru, na ktorom členovia veriteľského
výboru vrátili návrh reštrukturalizačného plánu - verzia 1 predkladateľovi plánu na prepracovanie a určili
predkladateľovi plánu lehotu nie dlhšiu ako 15 dní na prepracovanie reštrukturalizačného plánu v zmysle
pripomienok členov veriteľského výboru.

Predkladateľ plánu dňa 05.02.2016 predložil návrh reštrukturalizačného plánu - verzia 2 všetkým členom
veriteľského výboru. Predkladateľ plánu informoval prítomných členov veriteľského výboru o zmenách
v reštrukturalizačnom pláne a s opravou znenia niektorých častí reštrukturalizačného plánu podľa
pripomienok členov veriteľského výboru. Následne členovia veriteľského výboru na štvrtom zasadnutí

veriteľského výboru dňa 15.02.2016 schválili, s počtom hlasov: 3 veritelia za prijatie, nikto proti prijatiu,
záverečný návrh reštrukturalizačného plánu (verzia 2) predložený dlžníkom.

Správca zvolal schvaľovaciu schôdzu na deň 14.03.2016, pričom schvaľovacia schôdza návrh
reštrukturalizačného plánu schválila.

V rámci reštrukturalizačného plánu dlžníka bolo vytvorených 5 skupín pre účely hlasovania, pričom za
prijatie hlasovali všetky skupiny.

V skupine pre zabezpečené pohľadávky 1 - bol reštrukturalizačný plán schválený, keď nebol prítomný
jediný veriteľ s počtom hlasov spolu 291 763, za prijatie plánu hlasoval 1 veriteľ s počtom hlasov 291
763, proti prijatiu plánu nehlasoval nikto. V zmysle § 148 ods. 2 ZKR sa za skupinu súhlasiacu s plánom
považuje skupina, v ktorej nehlasoval žiaden veriteľ. Výsledkom je schválený reštrukturalizačný plán v
tejto skupine veriteľov.

V skupine pre zabezpečené pohľadávky 2 - bol reštrukturalizačný plán schválený, keď prítomný veriteľ
s počtom hlasov spolu 14 865 hlasoval za prijatie plánu, proti plánu nehlasoval nikto. Výsledkom je
schválený reštrukturalizačný plán v tejto skupine veriteľov.

V skupine pre nezabezpečené pohľadávky 1 - bol reštrukturalizačný plán schválený, keď nebol prítomný
žiadny veriteľ, pričom podľa záväznej časti plánu je táto skupina pre nezabezpečené pohľadávky 1
určená ako skupina pre plánom nedotknuté pohľadávky. V zmysle § 148 ods.2 ZKR sa skupina pre
plánom nedotknuté pohľadávky považuje za skupinu súhlasiacu s plánom a za skupinu súhlasiacu
s plánom sa považuje tiež skupina, v ktorej nikto nehlasoval z dôvodu neprítomnosti. Výsledkom je
schválený reštrukturalizačný plán v tejto skupine veriteľov.

V skupine pre nezabezpečené pohľadávky 2 - bol reštrukturalizačný plán schválený, keď boli prítomní 5
veritelia (s počtom hlasov nad 1% hlasov tejto skupiny) s počtom hlasov spolu 307 981, za prijatie plánu
hlasovali 5 veritelia s počtom hlasov spolu 307 981, proti prijatiu plánu nehlasoval nikto. Výsledkom je
schválený reštrukturalizačný plán v tejto skupine veriteľov.

V skupine pre nezabezpečené pohľadávky 3 - bol reštrukturalizačný plán schválený, keď prítomní 6
veritelia (s počtom hlasov nad 1% hlasov tejto skupiny) s počtom hlasov spolu 740 354 hlasovali za
prijatie plánu, pričom proti prijatiu plánu nehlasoval nikto. Výsledkom je schválený reštrukturalizačný
plán v tejto skupine veriteľov.

Na schvaľovacej schôdzi boli prítomní veritelia s počtom hlasov 1 063 200 hlasov, hlasovali veritelia s
počtom hlasov 1 063 200, platný hlas odovzdali veritelia s počtom hlasov 1 063 200 a z nich hlasovali za
prijatie reštrukturalizačného plánu veritelia s počtom hlasov 1 063 200. Za prijatie reštrukturalizačného
plánu hlasovalo teda 100% počtu veriteľov a 100% hlasov veriteľov. Výsledkom je teda schválený
reštrukturalizačný plán celkovou nadpolovičnou väčšinou veriteľov.

Dlžník doručil súdu dňa 16.03.2016 návrh na potvrdenie reštrukturalizačného plánu spolu so zápisnicou
zo schvaľovacej schôdze, záznamom z rozpravy zo schvaľovacej schôdze, listinou prítomných
účastníkov plánu na schvaľovacej schôdzi a ňou prijatým reštrukturalizačným plánom.

Podľa § 133 ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZKR"), ak súd povolil reštrukturalizáciu na základe
návrhu dlžníka, plán vypracuje a vypracovaný plán postupne predloží na schválenie veriteľskému
výboru, schôdzi účastníkov plánu (ďalej len "schvaľovacia schôdza") a súdu dlžník.

Podľa § 143 ZKR, záverečný návrh plánu sa musí predložiť na predbežné schválenie veriteľskému
výboru do 90 dní od povolenia reštrukturalizácie. Na odôvodnenú žiadosť predkladateľa plánu môže
veriteľský výbor túto lehotu o 60 dní predĺžiť. Predĺženie lehoty spolu s odôvodnením veriteľského výboru
správca bezodkladne po doručení zápisnice zo zasadnutia veriteľského výboru zverejní v Obchodnom
vestníku. Ak predkladateľ plánu v zákonnej lehote návrh plánu veriteľskému výboru nepredloží, správca
bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu.

Podľa § 148 ods. 1 ZKR, na prijatie plánu schvaľovacou schôdzou sa vyžaduje, aby
a) každá skupina pre zabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu,
b) v každej skupine pre nezabezpečené pohľadávky hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina
hlasujúcich veriteľov so zistenou sumou pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti
vyššou ako 1% zistenej sumy všetkých pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti
danej skupiny, ak ich hlasy v danej skupine súčasne presahujú väčšinu hlasov hlasujúcich veriteľov
počítanú podľa zistenej sumy ich pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti,
c) v každej skupine pre majetkové práva akcionárov hlasovala za prijatie plánu nadpolovičná väčšina
hlasov hlasujúcich akcionárov v danej skupine počítaná podľa počtu ich hlasov,
d) za prijatie plánu hlasovali prítomní veritelia s nadpolovičnou väčšinou hlasov počítaných podľa zistenej
sumy ich pohľadávok zistených čo do právneho dôvodu a vymáhateľnosti.

Podľa § 148 ods. 2 a ods. 3 ZKR, skupina pre plánom nedotknuté pohľadávky sa považuje za skupinu
súhlasiacu s plánom. Za skupinu súhlasiacu s plánom sa považuje tiež skupina, v ktorej nehlasoval
žiaden veriteľ. Veritelia, ktorí môžu byť poskytovateľom štátnej pomoci podľa osobitného predpisu,
sa považujú za veriteľov nesúhlasiacich s plánom; to neplatí, ak súhlasia s prijatím plánu v súlade s
predpismi upravujúcimi poskytovanie štátnej pomoci.

Podľa § 151 ods. 1 ZKR, plán prijatý schvaľovacou schôdzou potvrdzuje súd uznesením na návrh
predkladateľa plánu. Návrh na potvrdenie plánu je predkladateľ plánu povinný doručiť súdu do 10 dní od
skončenia schvaľovacej schôdze; súčasťou návrhu je zápisnica zo schvaľovacej schôdze a ňou prijatý
plán.

Podľa § 153 ods. 1 ZKR, ak nie sú dôvody na zamietnutie plánu, súd do 15 dní od doručenia
návrhu na potvrdenie plánu predložený plán uznesením potvrdí; prílohu uznesenia tvorí plán potvrdený
súdom. V uznesení o potvrdení plánu súd rozhodne aj o skončení reštrukturalizácie. Uznesenie súd
bezodkladne zverejní v Obchodnom vestníku. Plán potvrdený súdom sa nezverejňuje; to sa nevzťahuje
na ustanovenia o novom úvere.

Podľa § 154 ods. 1 ZKR, súd uznesením zamietne plán, ak boli podstatným spôsobom porušené
ustanovenia tohto zákona o náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu, hlasovaní o pláne alebo
iné ustanovenia týkajúce sa plánu, ak to malo nepriaznivý vplyv na niektorého z účastníkov plánu, prijatie
plánu bolo dosiahnuté podvodným konaním alebo poskytnutím osobitných výhod niektorému účastníkovi
plánu, plán nebol prijatý schvaľovacou schôdzou alebo dlžníkom; to neplatí, ak súd nahradil ich súhlas
svojím rozhodnutím, ak podľa plánu nemá dôjsť k vydaniu akcií alebo iných majetkových účastí na
dlžníkovi alebo na preberajúcej osobe za nové peňažné vklady, alebo výmenou pohľadávok veriteľov
skupiny pre nezabezpečené pohľadávky s výnimkou veriteľov skupiny pre nezabezpečené pohľadávky
vytvorenej podľa § 137 ods. 5, a to aspoň vo výške podľa § 110 ods. 2 písm., plán nie je spravodlivý vo
vzťahu ku skupinám veriteľov tým, že predpokladá taký vznik, zmenu alebo zánik práva alebo záväzkov
obsiahnutých v pláne, že veritelia skupín pre nezabezpečené pohľadávky budú uspokojení v dlhšej dobe
ako zabezpečení veritelia bez toho, aby pre to existoval spravodlivý dôvod, alebo plán je v podstatnom
rozpore so spoločným záujmom veriteľov

Súd, preskúmajúc predložený reštrukturalizačný plán, ako aj predchádzajúci postup správcu, dlžníka,
veriteľov a veriteľských orgánov v tomto reštrukturalizačnom konaní, nezistil skutočnosti, pre ktoré
by súd musel reštrukturalizačný plán zamietnuť. Pri náležitostiach plánu, postupe pri príprave plánu,
hlasovaní o pláne alebo pri iných ustanovenia týkajúce sa plánu, neboli podstatným spôsobom porušené
ustanovenia tohto zákona tak, že by toto porušenie malo nepriaznivý vplyv na niektorého účastníka
plánu. Rovnako tak nebola súdu preukázaná existencia podvodného konania alebo poskytnutia
osobitných výhod niektorému účastníkovi plánu. Reštrukturalizačný plán bol schvaľovacou schôdzou
prijatý potrebnou väčšinou vo všetkých skupinách, a to v znení schválenom veriteľským výborom.
Reštrukturalizačný plán zároveň nie je v podstatnom rozpore so spoločným záujmom veriteľov,
keď za tento spoločný záujem je potrebné pokladať dosiahnutie čo najvyššej miery uspokojenia
pohľadávok veriteľov (§ 5 ZKR) pri zachovaní aspoň podstatnej časti prevádzky podniku dlžníka tak,
že v reštrukturalizačnom konaní možno odôvodnene predpokladať väčší rozsah uspokojenia veriteľov
dlžníka ako v prípade vyhlásenia konkurzu [§ 109 ods. 3 písm. e) a f) ZKR].

Keďže nie sú dôvody na zamietnutie reštrukturalizačného plánu, súd na základe uvedených skutočností
a s poukazom na zákonné ustanovenia rozhodol tak, ako je uvedené v prvom výroku tohto rozhodnutia.

O skončení reštrukturalizácie rozhodol súd s poukazom na § 153 ods. 1 ZKR.

Poučenie:

Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné.

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.