Uznesenie – Exekúcia a výkon rozhodnutí ,
Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Topoľčany

Rozhodutie vydal sudca Bc. Hana Žitňanská

Oblasť právnej úpravy – Občianske právoExekúcia a výkon rozhodnutí

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Povaha rozhodnutia – Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Topoľčany
Spisová značka: 4Er/92/2017
Identifikačné číslo súdneho spisu: 4617201467
Dátum vydania rozhodnutia: 12. 08. 2022
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: Bc. Hana Žitňanská
ECLI: ECLI:SK:OSTO:2022:4617201467.8

Uznesenie
Okresný súd Topoľčany v exekučnej veci oprávneného: O.. D. P., nar. X.XX.XXXX, bytom A. XXX/X,
XXX XX A. E. časť A. Z., proti povinnej: U. H., nar. X.X.XXXX, trvale bytom J. XXXX/XXX, XXX XX Q.,
prechodne bytom XXX XX P. F. R. XXX, o vymoženie sumy 11617,87 eur, vedenej u súdneho exekútora
JUDr. Petra Matejovie, so sídlom Moyzesova 669/15, 031 01 Liptovský Mikuláš pod sp. zn. EX 538/2017,
o námietkach oprávneného proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie, takto

r o z h o d o l :

Súd námietky oprávneného zo dňa 6.7.2020 proti upovedomeniu súdneho exekútora o zastavení starej
exekúcie EX 538/2017-64 zo dňa 2.3.2020 o d m i e t a .

o d ô v o d n e n i e :

1. Oprávnený podal u súdneho exekútora proti povinnej návrh na vykonanie exekúcie na základe
exekučného titulu - platobného rozkazu Okresného súdu Partizánske č. k. 20Ro/268/2009-31 zo dňa
23.2.2010. Súdny exekútor požiadal na základe návrhu oprávneného a exekučného titulu o udelenie
poverenia na vykonanie exekúcie. Okresný súd Topoľčany udelil súdnemu exekútorovi dňa 9.3.2017
poverenie na vykonanie exekúcie na vymoženie uloženej povinnosti zaplatiť sumu 11617,87 eur a všetky
účelne vynaložené trovy exekúcie. Poverenie bolo súdnemu exekútorovi doručené dňa 9.3.2017.

2. Súdny exekútor vydal dňa 2.3.2020 upovedomenie o zastavení starej exekúcie, ktorým oprávneného
upovedomil, že došlo k zastaveniu starej exekúcie podľa § 2 ods. 1 písm. d) zákona č. 233/2019
Z. z. o ukončení niektorých exekučných konaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pretože
dôvod na zastavenie starej exekúcie vyplýva z osobitného predpisu upravujúceho konkurzné konanie.
Upovedomením súdny exekútor súčasne vyzval oprávneného, aby do 60 dní od ukončenia exekučného
konania zaplatil trovy starej exekúcie vo výške 42,- eur (paušálne trovy 35,- eur zvýšené o daň z
pridanej hodnoty 7,- Eur). V upovedomení súdny exekútor uviedol, že exekúcia sa zastavila, pretože
povinný bol oddlžený konkurzom a z ustanovenia § 167f ods. 2 zákona č. 7/2005 Z. z. vyplýva, že
vyhlásenie konkurzu je v tomto prípade dôvodom na zastavenie exekučného konania, pričom stará
exekúcia sa v súlade s ustanovením § 2 ods. 1 písm. d) zákona č. 233/2019 Z. z. zastavila vznikom
dôvodu na jej zastavenie, t. j. deň nasledujúci po dni zverejnenia uznesenia súdu o vyhlásení konkurzu
v Obchodnom vestníku. Upovedomenie o zastavení starej exekúcie bolo oprávnenému doručené dňa
9.3.2020. Následne súdny exekútor oznámil oprávnenému, že došlo k ukončeniu exekučného konania
dňa 19.5.2020 a upozornil oprávneného, aby do 60 dní od ukončenia exekučného konania zaplatil trovy
starej exekúcie vo výške 42,- eur s tým, že upovedomenie o zastavení starej exekúcie je exekučným
titulom. Oznámenie zo dňa 27.5.2020 bolo oprávnenému doručené dňa 29.6.2020.

3. Oprávnený podal proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie námietky (podaním zo dňa
6.7.2020). V námietkach oprávnený uviedol, že dňa 29.6.2020 mu bolo doručené oznámenie o ukončení
exekučného konania vo veci EX 538/2017-67 voči povinnej. Ďalej uviedol, že namieta ukončenie
exekučného konania dňa 19.5.2020, nakoľko Okresný súd Nitra rozhodol o vyhlásení konkurzu na
majetok dlžníka - povinného, ktoré uznesenie bolo zverejnené v Obchodnom vestníku pod č. 31/2020

dňa 14.2.2020. Namieta ukončenie starej exekúcie, pretože to v prípade EX 538/2017-67 nie je možné,
podľa § 48 zákona č. 7/2005 na majetok podliehajúci konkurzu nemožno počas konkurzu začať konanie
o výkon rozhodnutia alebo exekučné konanie, už začaté konania o výkon rozhodnutia alebo exekučné
konania sa vyhlásením konkurzu zastavujú. V súlade s § 48 zákona č. 7/2005 sa exekučné konanie
EX 538/2017 zastavilo „ex lege“ dňom vyhlásenia konkurzu, ktorým dňom je zverejnenie uznesenia
30OdK/35/2020 v Obchodnom vestníku č. 31/2020, t. j. deň 14.2.2020. Už „ex lege“ zastavené exekučné
konanie nie je možné ešte raz „ukončiť“. Trovy exekúcie EX 538/2017-67 je exekútor povinný prihlásiť
do konkurzu 330OdK/35/2020-22. Napokon oprávnený citoval časť uznesenia Ústavného súdu SR zo
16.12.2008, sp. zn. II. ÚS 432/2008-16: „Exekútor má vždy právo na náhradu skutočných výdavkov,
ktoré mu vznikli s výkonom exekučnej činnosti, a odmenu za úkony, ktoré už vykonal, teda trovy, ktoré
mu už výkonom exekučnej činnosti vznikli. Nič na tom nemení ani zastavenie exekučného konania
v dôsledku vyhlásenia konkurzu na majetok osoby, proti ktorej sa exekúcia vedie. Keďže v zásade
platí, že trovy exekučného konania znáša povinný, exekútorovi vzniká proti povinnému pohľadávka.
Vyhlásením konkurzu už exekútor nemá možnosť si pohľadávku uspokojiť v exekučnom konaní podľa §
200 ods. 2 Exekučného poriadku. Jeho pohľadávka nadobúda charakter pohľadávky konkurznej, ktorú
musí exekútor prihlásiť do konkurzu. Tento výklad zákonných ustanovení všeobecného súdu je podľa
názoru ústavného súdu ústavne konformný, a preto rozhodol vo veci sťažovateľky tak, že ju odmietol
pre zjavnú neopodstatnenosť.“

4. Z námietok oprávneného zo dňa 6.7.2020 vyplýva, že ním oprávnený reaguje na oznámenie súdneho
exekútora o ukončení exekučného konania, ktoré bolo oprávnenému doručené dňa 29.6.2020. Z obsahu
námietok vyplýva, že oprávnený namieta, že k ukončeniu exekučného konania nedošlo 19.5.2020,
ale už dňa 14.2.2020, kedy bol na majetok povinného vyhlásený konkurz, a to v zmysle § 48 ZKR,
pričom v tejto súvislosti cituje časť uznesenia Ústavného súdu SR týkajúcu sa trov exekúcie súdneho
exekútora. Podanie oprávneného, aj keď ním reaguje na doručené oznámenie o ukončení exekučného
konania, bolo podľa § 124 ods. 1 CSP podľa jeho obsahu (oprávnený v podaní namieta, že na toto
exekučné konanie sa nevzťahuje ZoUNEK, ale § 48 zákona č. 7/2005 Z. z.) posúdené za námietky proti
upovedomeniu o zastavení starej exekúcie, tak ako je podanie aj označené.

5. Súdny exekútor predložil námietky súdu na rozhodnutie s tým, že námietky oprávneného boli doručené
po zákonom stanovenej lehote na ich podanie. K obsahu námietok sa súdny exekútor nevyjadril.

6. Dňa 1.1.2020 nadobudol účinnosť zákon č. 233/2019 Z. z. o ukončení niektorých exekučných konaní
a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj len „ZoUNEK“), ktorý upravuje postup ukončenia
exekučných konaní začatých pred 1. aprílom 2017 a vedených podľa predpisov účinných do 31. marca
2017 (ďalej len „exekučné konanie“) a osobitosti postupu pri podaní opätovného návrhu na vykonanie
exekúcie (ďalej len „opätovný návrh“), s tým, že na účely tohto zákona sa starou exekúciou rozumie
exekúcia začatá pred 1. aprílom 2017 a vedená podľa predpisov účinných do 31. marca 2017 (§ 1 ods.
1, 2 zákona).

7. Podľa § 233a zákona č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný
poriadok) a o zmene a doplnení ďalších zákonov postup ukončenia exekučných konaní začatých pred
1. aprílom 2017 a vedených podľa predpisov účinných do 31. marca 2017 upravuje osobitný zákon.

8. Podľa § 243h ods. 1 Exekučného poriadku (ďalej aj len EP), ak tento zákon v § 243i až 243k
neustanovuje inak, exekučné konania začaté pred 1. aprílom 2017 sa dokončia podľa predpisov
účinných do 31. marca 2017.

9. Podľa § 2 ods. 1 písm. d) ZoUNEK stará exekúcia sa týmto zákonom zastavuje, ak dôvod na
zastavenie starej exekúcie vyplýva z osobitného predpisu upravujúceho konkurzné konanie;1) na tento
účel platí, že stará exekúcia sa zastavila vznikom dôvodu na jej zastavenie.

10. Podľa § 5 ods. 1 ZoUNEK, ak sa stará exekúcia zastavila, exekútor vyhotoví upovedomenie
o zastavení starej exekúcie, ktorého vzor zverejní Slovenská komora exekútorov po dohode s
Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (ďalej len "ministerstvo") na svojom webovom sídle v
strojovo čitateľnom elektronickom formáte.

11. Podľa § 5 ods. 2 ZoUNEK upovedomenie o zastavení starej exekúcie obsahuje

a) označenie oprávneného a povinného,
b) spisovú značku exekútora a spisovú značku súdu,
c) dátum doručenia prvotného poverenia na vykonanie starej exekúcie exekútorovi,
d) zákonné ustanovenie, podľa ktorého došlo k zastaveniu starej exekúcie, slovné vyjadrenie dôvodu
zastavenia starej exekúcie a stručný opis skutočností, ktoré zastavenie starej exekúcie odôvodňujú,
e) výšku vymoženej pohľadávky oprávneného a výšku vymožených trov oprávneného,
f) výšku vymožených trov exekútora v členení na odmenu exekútora, náhradu hotových výdavkov,
náhradu za stratu času a daň z pridanej hodnoty, ak je exekútor platiteľom dane z pridanej hodnoty;
ustanovenia o konečnom vyúčtovaní sa nepoužijú,
g) výzvu na úhradu paušálnych trov starej exekúcie exekútora vzniknutých v súvislosti so zastavením
starej exekúcie podľa tohto zákona (ďalej len "paušálne trovy"), ak exekútor paušálne trovy uplatňuje,
h) poučenie oprávneného o možnosti a o lehote na podanie námietok proti upovedomeniu o zastavení
starej exekúcie a poučenie o vykonateľnosti podľa § 6 ods. 3.

12. Podľa § 6 ods. 1 ZoUNEK trovy starej exekúcie exekútora pozostávajú z trov exekútora, ktoré si pred
zastavením starej exekúcie z prijatého alebo vymoženého plnenia oprávnene ponechal, a paušálnych
trov vo výške 35 eur; ak je exekútor platiteľom dane z pridanej hodnoty, zvyšuje sa výška paušálnych
trov o daň z pridanej hodnoty, ktorú je exekútor povinný platiť podľa osobitného predpisu.6) Na úhradu
iných trov starej exekúcie, ako trov uvedených v prvej vete, nemá exekútor nárok.

13. Podľa § 6 ods. 4 ZoUNEK exekútor nemá nárok na náhradu paušálnych trov, ak
a) oprávnenému zaslal upovedomenie o zastavení exekúcie po uplynutí lehoty podľa § 5 ods. 3 alebo
b) ide o starú exekúciu, ktorá nebola zapísaná v centrálnom registri exekúcií.7)

14. Podľa § 7 ods. 1 ZoUNEK proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie, ktoré bolo vydané v
rozpore s týmto zákonom, môže oprávnený podať do 30 dní od jeho doručenia u exekútora námietky.
Námietky proti paušálnym trovám nie sú prípustné.

15. Podľa § 7 ods. 3 ZoUNEK súd dôvodným námietkam vyhovie tak, že uznesením upovedomenie
o zastavení starej exekúcie zruší. Oneskorené alebo neprípustné námietky súd uznesením odmietne.
Nedôvodné námietky súd uznesením zamietne. Rozhodnutie o námietkach súd doručí oprávnenému
a exekútorovi.

16. Podľa § 8 ods. 1 ZoUNEK exekučné konanie sa končí právoplatnosťou uznesenia súdu o zamietnutí
námietok alebo uznesenia súdu, ktorým sa námietky odmietli. Ak námietky neboli podané, exekučné
konanie sa končí doručením upovedomenia o zastavení starej exekúcie súdu. Ukončením exekučného
konania sa považuje poverenie na vykonanie exekúcie za vrátené.

17. Podľa § 8 ods. 2 ZoUNEK ukončenie exekučného konania oznámi exekútor oprávnenému.

18. Podľa § 48 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých
zákonov účinného (ďalej aj len „ZKR“) na majetok podliehajúci konkurzu nemožno počas konkurzu
začať konanie o výkon rozhodnutia alebo exekučné konanie; už začaté konania o výkon rozhodnutia
alebo exekučné konania sa vyhlásením konkurzu zastavujú. Ak v konaní o výkon rozhodnutia alebo v
exekučnom konaní už došlo k speňaženiu majetku podliehajúceho konkurzu, avšak výťažok ešte nebol
vyplatený oprávnenému, výťažok sa stáva súčasťou príslušnej podstaty a trovy konania sú pohľadávkou
proti príslušnej podstate; ak je oprávneným veriteľ zabezpečenej pohľadávky, výťažok exekútor alebo iný
vymáhajúci orgán vyplatí veriteľovi zabezpečenej pohľadávky do výšky jeho zabezpečenej pohľadávky,
ako keby konkurz nebol vyhlásený.

19. Podľa § 167f ods. 2 zákona č. 7/2005 Z. z., ak bol vyhlásený konkurz, ide o dôvod, aby sa bez
zbytočného odkladu rozhodlo o zastavení konania, v ktorom sa vymáha pohľadávka, ktorá môže byť
uspokojená iba v konkurze alebo sa považuje za nevymáhateľnú. Výťažok exekúcie, ktorý ešte nebol
vydaný oprávnenému, exekútor po odpočítaní odmeny a svojich trov, vydá oprávnenému.

20. Exekučné konanie v tejto veci sa začalo pred 1. aprílom 2017 a je vedené podľa predpisov účinných
do 31.3.2017 (§ 243h EP), preto postup jeho ukončenia upravuje ZoUNEK (§ 233a EP). Súdny exekútor
vydal podľa ZoUNEK upovedomenie o zastavení starej exekúcie podľa § 2 ods. 1 písm. d) ZoUNEK,

pretože dôvod na zastavenie starej exekúcie vyplýva z osobitného predpisu upravujúceho konkurzné
konanie - § 167f ods. 2 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

21. Súd preskúmal námietky oprávneného proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie,
upovedomenie o zastavení starej exekúcie ako aj ďalší obsah súdneho spisu a dospel k záveru, že
námietky boli podané oprávnenou osobou (oprávneným), ale boli podané oneskorene.

22. Ukončenie exekučných konaní začatých pred 1. aprílom 2017 a vedených podľa predpisov účinných
do 31. marca 2017 upravuje ZoUNEK v dvoch štádiách - prvým je zastavenie starej exekúcie a druhým
skončenie exekučného konania. V prvom štádiu, je súdny exekútor po zistení, že vo veci sú splnené
zákonné podmienky zastavenia starej exekúcie zo zákona podľa ZoUNEK povinný vydať upovedomenie
o zastavení starej exekúcie (§ 5 ods. 1 ZoUNEK). Náležitosti upovedomenia, vrátane výzvy na zaplatenie
paušálnych trov exekúcie, na ktoré má exekútor nárok podľa § 6 ods. 1 ZoUNEK, sú upravené v § 5
ods. 2 ZoUNEK. Vydané upovedomenie je súdny exekútor povinný zaslať oprávnenému (§ 5 ods. 3
ZoUNEK), ktorý proti nemu môže podať v lehote 30 dní od doručenia námietky (§ 7 ods. 1 prvá veta
ZoUNEK). Proti paušálnym trovám námietky nie sú prípustné (§ 7 ods. 1 druhá veta ZoUNEK). Ak
námietky proti upovedomeniu nie sú v zákonom stanovenej lehote podané, je súdny exekútor povinný
doručiť vydané upovedomenie o zastavení starej exekúcie súdu, a to do 30 dní od uplynutia lehoty na
podanie námietok (§ 7 ods. 2 druhá veta ZoUNEK). Doručením upovedomenia súdu sa končí exekučné
konanie (§ 8 ods. 2 ZoUNEK). Ak sú námietky podané, je súdny exekútor povinný námietky spolu s
vydaným upovedomení o zastavení starej exekúcie doručiť súdu (§ 7 ods. 2 prvá veta), ktorý o nich
rozhodne. Súd námietkam vyhovie a upovedomenie zruší, ak sú námietky dôvodné (§ 7 ods. 3 prvá
veta ZoUNEK), resp. námietky zamietne, ak nie sú dôvodné (§ 7 ods. 3 tretia veta ZoUNEK), resp.
námietky odmietne, ak sú oneskorené alebo neprípustné (§ 7 ods. 2 druhá veta ZoUNEK). Exekučné
konanie sa v prípade, že proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie boli podané námietky, končí
nadobudnutím právoplatnosti rozhodnutia súdu, ktorým boli námietky zamietnuté alebo odmietnuté. Po
skončení exekučného konania je súdny exekútor povinný oznámiť oprávnenému, že exekučné konanie
bolo ukončené (§ 8 ods. 2 ZoUNEK). Proti oznámeniu súdneho exekútora o ukončení exekučného
konania námietky nie sú prípustné.

23. V tejto veci súdny exekútor vydal dňa 2.3.2020 upovedomenie o zastavení starej exekúcie z dôvodu
vyhlásenia konkurzu na majetok povinnej dňa 14.2.2020. Upovedomenie bolo oprávnenému doručené
dňa 9.3.2020. Pretože oprávnený v zákonom stanovenej lehote nepodal proti upovedomeniu námietky
proti upovedomeniu, súdny exekútor doručil vydané upovedomenie súdu - dňa 19.5.2020. Keďže
námietky proti upovedomeniu neboli podané ani do 30 od uplynutia lehoty na podanie námietok, súdny
exekútor oprávnenému oznámil, že dňa 19.5.2020 došlo k ukončeniu exekučného konania. Oznámenie
zo dňa 27.5.2020, bolo oprávnenému doručené 29.6.2020. Až po doručení oznámenia podal oprávnený
námietky proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie - podaním zo dňa 6.7.2020, ktoré bolo do
elektronickej schránky exekútora doručené dňa 10.7.2020.

24. Námietky proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie môže podať oprávnený podľa § 7 ods.
1 ZoUNEK do 30 dní od doručenia upovedomenia u exekútora, preto by bola posledným dňom lehoty
na podanie námietok proti upovedomeniu v tejto veci streda 8.4.2020 (upovedomenie bolo doručené
oprávnenému 9.3.2020 + 30 dní). Lehota na podanie námietok však oprávnenému podľa § 2 ods. 1
a § 1 písm. a) zákona č. 62/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach v súvislosti so šírením
nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 a v justícii a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré
zákony v čase od 27.3.2020 do 30.4.2020 neplynula. Posledným dňom na podanie námietok proti
upovedomeniu o zastavení starej exekúcie bola preto streda 13.5.2020. Od účinnosti zákona č. 62/2020
Z. z. 27.3.2020 do 8.4.2020, kedy mala uplynúť 30 dňová lehota na podanie námietok, predstavuje
13 dní, počas ktorých lehota neplynula, ale začala plynúť až 1.5.2020. Posledným dňom lehoty na
podanie námietok bol preto podľa § 7 ods. 1 ZoUNEK v spojení s § 2 ods. 1 a § 1 písm. a) zákona č.
62/2020 Z. z. piatok 13.5.2020. Do tohto dňa sa tak lehota na podanie námietok oprávnenému predĺžila.
Z výsledku informatívneho overenia podpisov a pečatí v elektronickej správe vyplýva, že námietky boli
oprávneným podpísané 6.7.2020. Tým má súd za preukázané, že námietky oprávnený mohol súdnemu
exekútorovi zaslať najskôr dňa 6.7.2020 (kedy boli spísané a oprávneným aj podpísané). Je tak bez
pochybností zrejmé, že námietky oprávneného proti upovedomeniu o zastavení starej exekúcie boli
podané po zákonom stanovenej lehote - mohli byť podané do 13.5.2020 a boli podané najskôr 6.7.2020.

Vzhľadom na uvedené súd podané námietky podľa § 7 ods. 3 druhá veta ZoUNEK odmietol. Proti
oznámeniu súdneho exekútora o ukončení exekučného konania námietky prípustné nie sú.

25. Aj keď boli námietky proti upovedomeniu podané oneskorenie a museli byť preto odmietnuté, súd
záverom poznamenáva, že zákon č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení
niektorých zákonov upravuje účinky vyhláseného konkurzu, resp. oddlženia, vo vzťahu k exekučným
konaniam, a to vo svojej druhej časti piatej hlavy (§ 48) a vo svojej štvrtej časti druhej hlavy (§ 167f
ods. 2). Kým v zmysle § 48 ZKR dochádza vyhlásením konkurzu na majetok povinného k zastaveniu
exekučných konaní ex lege (zo zákona - bez rozhodnutia), v zmysle § 167f ods. 2 ZKR je vyhlásenie
konkurzu iba dôvodom na rozhodovanie o zastavení exekučného konania. Keďže povinná, na ktorej
majetok bol vyhlásený konkurz, je fyzická osoba a k vyhláseniu konkurzu došlo po 28.2.2017, vzťahuje
sa na exekučné konanie vedené proti povinnej ustanovenie §-u 167f ods. 2 ZKR a od 1.1.2020 súčasne
zákon č. 233/2019 Z. z. (ZoUNEK). V tejto veci tak nedošlo k zastaveniu exekučného konania zo zákona
podľa § 48 ZKR, ako tvrdí v námietkach oprávnený.

Poučenie:

Proti tomuto uzneseniu m o ž n o podať sťažnosť v lehote 15 dní od doručenia uznesenia na Okresnom
súde Topoľčany, ktorý napadnuté uznesenie vydal. Sťažnosť môže podať ten, v koho neprospech bolo
uznesenie vydané. Sťažnosť len proti dôvodom uznesenia nie je prípustná.
Popri všeobecných náležitostiach podania (podľa § 127 Civilného sporového poriadku treba v podaní
uviesť ktorému súdu je určené, kto ho robí, ktorej veci sa týka, čo sa ním sleduje, musí byť podpísané
a treba uviesť aj spisovú značku konania, ktorého sa týka, ak je urobené v prebiehajúcom konaní) sa v
sťažnosti musí uviesť, proti ktorému uzneseniu smeruje, v čom sa postup alebo uznesenie súdu považuje
za nesprávne a čoho sa sťažovateľ domáha. Rozsah, v akom sa rozhodnutie napáda, môže sťažovateľ
rozšíriť len do uplynutia lehoty na podanie sťažnosti. V sťažnosti možno uvádzať nové skutočnosti a
dôkazy, ak je to so zreteľom na povahu a okolnosti sporu možné a účelné.
Každé podanie, ktoré budete adresovať v priebehu konania súdu, možno urobiť písomne, a to v listinnej
podobe alebo v elektronickej podobe (§ 125 ods. 1 CSP). Podanie urobené v elektronickej podobe bez
autorizácie podľa osobitného predpisu, treba dodatočne doručiť v listinnej podobe alebo v elektronickej
podobe autorizované podľa osobitného predpisu; ak sa takéto podanie dodatočne nedoručí súdu do
desiatich dní, na podanie sa neprihliada. Súd na dodatočné doručenie podania nevyzýva (§ 125 ods.
2 CSP).

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.