Uznesenie – Ostatné ,
Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami Rozhodnutie bolo vynesené dňa

Rozhodnuté bolo na súde Okresný súd Lučenec

Rozhodutie vydal sudca JUDr. Renáta Šulajová

Oblasť právnej úpravy – Občianske právoOstatné

Forma rozhodnutia – Uznesenie

Povaha rozhodnutia – Prvostupňové nenapadnuté opravnými prostriedkami

Zdroj – pôvodný dokument (odkaz už nemusí byť funkčný)

Rozhodnutie

Súd: Okresný súd Lučenec
Spisová značka: 12C/55/2022
Identifikačné číslo súdneho spisu: 6122374555
Dátum vydania rozhodnutia: 03. 11. 2022
Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: JUDr. Renáta Šulajová
ECLI: ECLI:SK:OSLC:2022:6122374555.3

Uznesenie
Okresný súd Lučenec v spore žalobcov: 1/ MAJA, n. o., Nová Ves 360/86, 962 12 Detva, IČO: 45 731
233, 2/ Súkromné centrum voľného času "MAJÁČIK", A. Bernoláka 20, 962 12 Detva, IČO: 42 190 606,
obidvaja právne zastúpení SUCHÝ & PARTNERS s.r.o., Horná 13, 974 01 Banská Bystrica, IČO: 52 826
791 proti žalovanému Obec Kalinovo, SNP 14, 985 01 Kalinovo, IČO: 00 316 121, o zaplatenie 54,28
Eur s príslušenstvom, takto

r o z h o d o l :

I.Súd s c h v a ľ u j e z m i e r v tomto znení:
žalovaný j e p o v i n n ý zaplatiť žalobcom 1/, 2/ spoločne a nerozdielne sumu 54,28 Eur v lehote
do 3 dní od právoplatnosti tohto uznesenia.

II. Žalovaný j e p o v i n n ý zaplatiť žalobcom 1/, 2/ spoločne a nerozdielne trovy konania v rozsahu
100 % v lehote do 3 dní od právoplatnosti tohto uznesenia.

o d ô v o d n e n i e :

1.Žalobcovia 1/, 2/ sa podanou žalobou domáhali od žalovaného zaplatenia sumy 54,28 Eur.

2. Uviedli, že vzhľadom na to, že zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej
samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov (§ 6 ods. 12 písm. e) a k)) uvádza len to, že
obec má poskytnúť finančné prostriedky a neuvádza presne či to má byť žalobcovi 1/ ako zriaďovateľovi
alebo žalobcovi 2/ ako súkromnému centru voľného času z opatrnosti podáva žalobu aj žalobca 1/ a aj
žalobca 2/ (žalobca 1/ a žalobca 2/ ďalej aj ako "žalobca").

3. Žalobca 1/ je zriaďovateľ súkromného centra voľného času a žalobca 2/ je súkromné školské
zariadenie, ktoré zabezpečuje výchovno-vzdelávaciu, záujmovú, rekreačnú a športovú činnosť detí z
okolitých miest a obcí v ich voľnom čase. Poslaním žalobcu je uskutočňovať program starostlivosti
o deti a mládež v oblasti voľného času, uspokojovať a usmerňovať rozvoj ich záujmov, utvárať
podmienky pre rozvoj a schopnosti a budovať návyky účelného využívania voľného času, sebarealizácie
a harmonického seba rozvoja.

4. Žalobca 2/ dňa 07.09.2021 obdržal Žiadosť o prijatie do EP Lučenec za člena centra voľného času na
školský rok 2021/2022 žiaka: M. C., trvale bytom T. XXX/XX, XXX XX Y., za ktorého koná jeho zákonný
zástupca: V.. F. Š. (ďalej len "dieťa"). Žalobca 2/ dňa 14.09.2021 vydal Rozhodnutie č. F.XXXX (ďalej
len "rozhodnutie"), na základe ktorého žalobca prijal dieťa do záujmového útvaru. Na podklade tohto
rozhodnutia žalobca 2/ zaslal žalovanému Žiadosť o poskytnutie finančnej dotácie na mzdy a prevádzku
Súkromného centra voľného času pre rok 2022 pre deti vo veku od 5 do 15 rokov s trvalý pobytom
na území obce Y. zo dňa 20.10.2021 (ďalej len "žiadosť"). Na základe tejto žiadosti žalobca žiadal od
žalovaného dotáciu vo výške 60,--Eur na jedného žiaka na jeden rok. Žalovaný žalobcovi neuhradil
požadovanú dotáciu ani čiastočne.

5. Žalobca dňa 23.05.2022 zaslal žalovanému predžalobnú výzvu, v ktorej ho vyzval na úhradu dlžnej
sumy v lehote do 7 dní odo dňa doručenia predžalobnej výzvy. Žalovaný reagoval na predžalobnú výzvu
podaním "Predžalobná výzva - oznámenie zo dňa 27.05.2022", v ktorom uviedol, že predžalobnú výzvu
neakceptuje.

6. Dňa 01.01.2022 nadobudla účinnosť novela zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve
a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o štátnej správe
v školstve"). Z pohľadu dôvodovej správy bolo hlavným dôvodom prijatia novely zákona o štátnej
správe v školstve zmena financovia súkromných škôl a školských zariadení a cirkevných škôl, tak
aby sa odstránilo nerovné postavenie zriaďovateľov týchto škôl v porovnaní so zriaďovateľmi škôl a
školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí a samosprávnych krajov, ak ide o prerozdeľovanie
podielových daní (daň z príjmov fyzických osôb). Z dôvodovej správy je zrejmé, že predmetom novely
zákona o štátnej správe v školstve malo dôjsť k úprave poskytovania finančných prostriedkov obcami,
zriaďovateľom súkromných škôl a školských zariadení a cirkevných škôl a školských zariadení v objeme
100 % sumy, ktorá je obciam poskytovaná vo forme podielu dane z príjmov fyzických osôb určeného
na základe prepočítaného počtu detí, poslucháčov a žiakov súkromných škôl a školských zariadení a
cirkevných škôl a školských zariadení podľa nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 668/2004 Z. z. o
rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samosprávy v znení neskorších predpisov. Žalobca má za
to, že na základe tejto novely má nárok na vyplatenie dotácie (po novele finančného príspevku) nie vo
výške 60,--Eur, ako to žiadal v žiadosti, ale na vyplatenie finančného príspevku vo výške 108,57 Eur
za rok na jedno dieťa.

7. V zmysle § 6 ods. 12 písm. e) a k) zákona o štátnej správe platí:
"Obec
e) poskytuje finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie detí s trvalým pobytom na území obce v
centrách voľného času; v cirkevných centrách voľného času a v súkromných centrách voľného času na
deti do dovŕšenia 15 rokov veku s trvalým pobytom na území obce,
k) poskytne finančné prostriedky na žiaka cirkevnej základnej umeleckej školy, žiaka súkromnej
základnej umeleckej školy, poslucháča cirkevnej jazykovej školy, poslucháča súkromnej jazykovej
školy, dieťa cirkevnej materskej školy, dieťa súkromnej materskej školy, dieťa cirkevného školského
zariadenia a dieťa súkromného školského zariadenia z finančných prostriedkov poukázaných podľa
osobitného predpisu v plnej výške sumy určenej na mzdy a prevádzku na žiaka základnej umeleckej
školy, poslucháča jazykovej školy, dieťa materskej školy a dieťa školského zariadenia vypočítanej podľa
osobitného predpisu 30ea)."

8. V zmysle § 2 ods. 1 písm. c) Nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní
výnosu dane z príjmov územnej samospráve v znení neskorších predpisov platí:
"Výnos dane podľa § 2 ods.1 písm. c) sa rozdelí obciam takto:
- 40 % podľa počtu žiakov (detí, poslucháčov) škôl a školských zariadení zisteného zberom údajov podľa
osobitného predpisu1) a prepočítaného príslušným koeficientom uvedeným v prílohe č. 3,"
V zmysle prílohy č. 3 platí, že koeficient v prípade záujmového vzdelávania detí v centrách voľného
času je 1,1.
V zmysle § 7a ods. 9 zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských
zariadení (ďalej len "zákon o financovaní škôl") platí:
"Na účely rozdeľovania výnosu dane z príjmov obciam sa pre centrá voľného času použijú údaje o počte
obyvateľov obce od päť rokov veku do dovŕšenia 15 rokov veku s trvalým pobytom na území obce podľa
stavu k 1. januáru kalendárneho roka, v ktorom sa zisťovanie uskutočňuje."
V zmysle § 9n zákona o financovaní škôl platí:
"Na účely rozdeľovania a poukazovania výnosu dane z príjmov obciam na rok 2022 sa použijú údaje o
počte detí, žiakov a poslucháčov cirkevných základných umeleckých škôl, cirkevných jazykových škôl,
cirkevných materských škôl a cirkevných školských zariadení, súkromných základných umeleckých škôl,
súkromných jazykových škôl, súkromných materských škôl a súkromných školských zariadení podľa
stavu k 15. septembru 2021." Žalobca je súkromným školským zariadením, táto skutočnosť vyplýva
aj zo zoznamu, ktoré vydalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, pod
názvom Sieť škôl a školských zariadení (časť: súkromné školy a školské zariadenia) z apríla 2022. V
tomto zozname sa žalobca nachádza pod číslo 15.

9. Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti, zákonné ustanovenia ako aj dôvodovú správu, má žalobca
za to, že mu vznikol nárok na poskytnutie finančného príspevku v plnej výške, a to vo výške 100 %.
Toto žalobcove tvrdenie vyplýva aj z ustanovenia § 6 ods. 12 písm. e) a k) zákona o štátnej správe
v školstve, kde je jasne a zrozumiteľne uvedené, že obce majú poskytovať finančné prostriedky na
záujmové vzdelávanie detí, ktoré majú trvalý pobyt na území obce v centrách voľného času. Zákon o
štátnej správe v školstve (§ 6 ods. 12 písm. e)) nepodmieňuje poskytnutie finančných príspevkov tým,
že centrum voľného času musí mať sídlo alebo, že musí byť zriadené v obci, ktorá finančné prostriedky
poskytuje. Takáto podmienka taktiež nevyplýva ani z § 6 ods. 12 písm. k) zákona o štátnej správe v
školstve, nakoľko toto ustanovenie uvádza len povinnosť obce poskytnúť finančné prostriedky na dieťa
súkromného školského zariadenia a to v plnej výške sumy určenej na mzdy a prevádzku na dieťa
školského zariadenia.

10. Finančné prostriedky na mzdy a prevádzku sa poskytujú z finančných prostriedkov poukázaných
podľa zákona č. 564/2004 Z. z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Finančné prostriedky sa poskytujú
v plnej výške sumy určenej na mzdy a prevádzku na záujmové vzdelávanie dieťaťa v centre voľného
času vypočítanej podľa § 2 ods. 1 písm. c) nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 668/2004 Z. z. o
rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve v znení neskorších predpisov:
Ročná výška finančných prostriedkov na rok 2022 sa určí ako súčin výšky finančných prostriedkov
na mzdy a prevádzku na záujmové vzdelávanie detí v centre voľného času a detí podľa stavu k 15.
septembru 2021 uvedených v žiadosti zriaďovateľa školského zariadenia o poskytnutie finančnej dotácie
na mzdy a prevádzku SCVČ pre rok 2022 pre deti vo veku 5 až 15 rokov s trvalým pobytom na území
žalovaného. Počet detí Hodnota jednotkového koeficientu na jedno dieťa na rok 2022 Koeficient na
záujmové vzdelávanie detí Finančný príspevok na 1 dieťa 1 98,70 Eur 1,1 108,57 Eur. Na účely
financovania sa do počtu detí, žiakov a poslucháčov započítavajú deti, žiaci a poslucháči, prijatí do
školského zariadenia na základe rozhodnutia riaditeľa školského zariadenia.

11. Vzhľadom na vyššie uvedené si žalobca nárokuje čiastku vo výške 54,28 Eur, ktorá mu vznikla ku dňu
podania žaloby. Finančný príspevok sa poskytuje vo výške 108,57 Eur ročne. Nakoľko žalobca nemá
uzatvorenú zmluvu so žalovaným v zmysle zákona o štátnej správe v školstve, vzniká žalobcovi nárok
na plnenie každý mesiac, a to k 20. dňu príslušného kalendárneho mesiaca. K dnešnému dňu žalovaný
neuhradil svoju povinnosť ani čiastočne, a teda je v omeškaní s poskytnutím finančného príspevku za
mesiac 01, 02, 03, 04, 05, 06 v roku 2022.

12. Žalobcovia k písomnému odporu zo strany žalovaného uviedli, že ako už bolo uvedené aj v žalobe
zo dňa 13.07.2022 žalobca 2/ zaslal žalovanému Žiadosť o poskytnutie finančnej dotácie na mzdy a
prevádzku Súkromného centra voľného času pre rok 2022 pre deti vo veku od 5 do 15 rokov s trvalým
pobytom na území obce XX.XX.XXXX zo dňa 20.10.2021 (ďalej len "žiadosť"). Žalobca 2/ prikladá doklad
Slovenskej pošty, a.s., z ktorého vyplýva, že žalobca 2/ zaslal dňa 21.10.2021 25 kusov listov (žiadostí)
všetkým obciam, ktorých deti s trvalým pobytom navštevujú zariadenie žalobcu 2/. Žalobcovia nesúhlasia
s tvrdením žalovaného, že nemal vedomosť o požadovanom príspevku na záujmové vzdelávanie detí od
žalobcu 1/ alebo žalobcu 2/. Žalobcovia prikladajú ako dôkaz emailovú komunikáciu zo dňa 01.02.2022,
v ktorej riaditeľka žalobcu 2/ zaslala žalovanému (žalobcovia podotýkajú na základe telefonického
rozhovoru) podklady k zmluve o financovaní, kde uviedla aj v akej výške sa pohybuje príspevok na
jedno dieťa. Následne bol dňa 10.02.2022 zaslaný e-mail zo strany žalobcu 1/, v ktorom p. W. ako
osoba oprávnená konať za žalobcu 1/, všetkým obciam zaslal hromadný e-mail, v ktorom podrobne
opísal novelu - zákon č. 207/2021 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej
správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov. Vzhľadom na uvedené preto žalobcovia zastávajú názor, že argumentácia žalovaného, že
nemal vedomosť o príspevku neobstojí a jedná sa len účelové tvrdenie žalovaného v tomto konaní.
Žalobcovia k uplatnenému nároku uvádzajú, že príspevok na dieťa (vo výške 108,57 Eur) sa poskytuje
na 1 rok, čo si aj žalobcovia uplatnili v celkovej výške, nakoľko nemali záujem o to, posielať predžalobné
výzvy každý jeden mesiac.

13. V zmysle § 9aa ods. 8 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve
a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o štátnej správe v školstve") platí:
"Ak obec so zriaďovateľom podľa § 6 ods. 12 písm. b) alebo samosprávny kraj so zriaďovateľom
podľa § 9 ods. 12 písm. b) neuzatvorí zmluvu o financovaní najneskôr do 31. decembra kalendárneho

roka predchádzajúceho roku, v ktorom sa majú finančné prostriedky poskytovať, z dôvodov na strane
poskytovateľa finančných prostriedkov, poskytovateľ finančných prostriedkov je povinný poskytovať
finančné prostriedky na mzdy a prevádzku príslušnému zriaďovateľovi v sume podľa § 6 ods. 12 písm.
b) alebo podľa § 9 ods. 12 písm. b) do 20. kalendárneho dňa príslušného mesiaca."

14. Žalobcovia majú za to, že vyššie uvedené ustanovenie je nutné použiť analogicky aj na ostatné
písmená § 6 ods. 12 zákona o štátnej správe v školstve, nakoľko zákon jasne neuvádza deň kedy je
žalovaný povinný poskytovať príspevok, resp. splatnosť príspevku. Žalobcovia majú za to, že zákon
o štátnej správe v školstve akoby opomenul splatnosť príspevku v zmysle ostatných písmen § 6 ods.
12 zákona o štátnej správe v školstve. Žalobcovia pri uplatňovaní nároku postupovali v zmysle § 9aa
ods. 8 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a žalobou si uplatnili len splatný nárok, čiže
pomernú časť za daný rok. Pre upresnenie žaloba bola podaná 13.07.2022, žalobcovia si uplatnili nárok
za mesiac január, február, marec, apríl, máj a jún, čo je presne 6 mesiacov, a teda polovica príspevku
na dieťa, na ktorý žalobcovia majú nárok. Žalobcovia si dovoľujú uviesť, že už majú splatný aj nárok za
mesiac júl a august, ktorý nebol do dnešného dňa uhradený.

15. Žalobcovia pri uplatňovaní nároku postupovali v zmysle § 9aa ods. 8 zákona č. 596/2003 Z. z.
o štátnej správe v školstve a žalobou si uplatnili len splatný nárok, čiže pomernú časť za daný rok.
Pre upresnenie žaloba bola podaná 13.07.2022, žalobcovia si uplatnili nárok za mesiac január, február,
marec, apríl, máj a jún, čo je presne 6 mesiacov, a teda polovica príspevku na dieťa, na ktorí žalobcovia
majú nárok.
Matematická špecifikácia:
Príspevok na dieťa na celý rok (12 mesiacov) predstavuje sumu vo výške 108,57 Eur, t. j. 9,0475 Eur
za 1 mesiac.
V čase podania žaloby na súd evidovali žalovaní po lehote splatnosti pohľadávky za mesiac:
- január 2022, splatná dňa 20.01.2022,
- február 2022, splatná dňa 20.02.2022,
- marec 2022, splatná dňa 20.03.2022,
- apríl 2022, splatná dňa 20.04.2022,
- máj 2022, splatná dňa 20.05.2022
- jún 2022, splatná dňa 20.06.2022
Po lehote splatnosti evidovali žalovaní 6 pohľadávok (za mesiac január, február, marec, apríl, máj a jún
2022), t. j. 6 x 9,0475 = 54,28 Eur.

16. Žalovaný v písomnom odpore voči platobnému rozkazu vydaného upomínacím súdom pod spisovou
značkou 1Up/1023/2022 zo dňa 03.08.2022 uviedol, že žalobcovia žalobu odôvodnili tým, že žalovaná
neuhradila požadovanú sumu - finančnú dotáciu na mzdy a prevádzku Súkromného centra voľného času
vo výške 60,--Eur na žiaka M. C., ktorý bol prijatý za člena centra voľného času. Uvedená suma mala byť
požadovaná od žalovaného žalobcom 2/, žiadosťou zo dňa 20.10.2021. Predžalobnou výzvou zo dňa
02.05.2022 žalobca prostredníctvom právneho zástupcu zaslal žalovanej predžalobnú výzvu na úhradu
pohľadávky v sume 108,57 Eur, ktorá pohľadávka mala žalovanej obci vzniknúť nezaplatením príspevku
na záujmové vzdelávanie detí žalobcovi 2/.

17. Na predžalobnú výzvu žalovaný právnemu zástupcovi žalobcov listom zo dňa 27.05.2022 oznámil,
že žalovaný nemá vedomosť o požadovanom príspevku na záujmové vzdelávanie detí, od žalobcu 1/
neobdržal požiadavku na poskytnutie príspevku a predžalobná výzva neobsahuje doklad - žiadosť
na zaplatenie príspevku s vyznačením doručenia a mená detí, na ktoré je príspevok požadovaný s
uvedením obdobia poskytovaného záujmového vzdelávania. Súčasne žalovaný uviedol, že si plní svoje
povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zákona o obecnom zriadení a právnych predpisov, na základe ktorých
vykonáva prenesený výkon štátnej správy, a preto považuje tvrdenie žalobcu o doručení žiadosti na
úhradu príspevku a urgenciách za zavádzajúce. Zároveň mu oznámil, že predžalobnú výzvu považuje
za neakceptovateľnú. Súčasne oznámil, že pokiaľ bude zo strany žalobcu 1/ priamo žalovanému
preukázané doručenie odôvodnenej požiadavky na poskytnutie príspevku a údajných urgencií, nebude
sa brániť zaplateniu nárokovateľného príspevku.

18. Súd vykonal dokazovanie prečítaním predžalobnej výzvy zo dňa 02.05.2022, Žiadosti o poskytnutie
finančnej dotácie zo dňa 20.10.2021, Oznámenia žalobcu 2/, Prihlášky M. C. zo dňa 07.09.2021,

Rozhodnutia žalobcu 2/ zo dňa 14.09.2021, Predžalobnej výzvy zo dňa 27.05.2022, emailovej
komunikácie žalobcu 1/ so žalovaným a zistil nasledovný skutkový stav:

19. Z dokumentu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky "Sieť škôl a
školských zariadení Slovenskej republiky (časť Súkromné školy a školské zariadenia)", je zrejmé, že
žalobca 1/ je zriaďovateľom žalovaného 2/.

20. Žiak, M. C., nar. XX.XX.XXXX v zastúpení zákonným zástupcom V.. F. Š., podal dňa 07.09.2021
žalobcovi 2/ Žiadosť o prijatie do EP Lučenec za člena Centra voľného času na školský rok 2021/2022
s názvom záujmového útvaru Všeobecná pohybová príprava.

21. Rozhodnutím žalobcu 2/ zo dňa 14.09.2021 bol M. C. prijatý do záujmového útvaru pre školský rok
2021/2022 (č. l. 17 spisu).

22. Žalobca 2/ listom zo dňa 20.10.2021 požiadal žalovaného o poskytnutie finančnej dotácie na mzdy
a prevádzku pre rok 2022 pre deti vo veku od 5 do 15 rokov s trvalým pobytom na území obce Y., a
to vo výške 60,--Eur za žiaka na rok. Súčasťou žiadosti bol aj zoznam detí, a to konkrétne M. C., nar.
XX.XX.XXXX, ktorý začal navštevovať krúžok, a to Všeobecná pohybová príprava.

23. Žalobcovia listom zo dňa 02.05.2022 označenom ako predžalobná výzva vyzvali žalovaného na
zaplatenie pohľadávky vo výške 108,57 Eur, ktorá mu vznikla neuhradením príspevkov na záujmové
vzdelávanie detí.

24. Žalovaný listom zo dňa 27.05.2022 oznámil zástupcovi žalobcov, že nemá vedomosť o požadovanom
príspevku na záujmové vzdelávanie detí, nakoľko neobdržal požiadavku na poskytnutie príspevku a
jeho výzvy neobsahuje doklad - požiadavku na zaplatenie príspevku s vyznačením doručenia a mená
detí, na ktoré je príspevok požadovaný, s uvedením obdobia poskytovaného záujmového vzdelávania.
Z uvedeného dôvodu považuje jeho predžalobnú výzvu za neakceptovateľnú.

25. Z emailovej komunikácie žalobcu 1/ a žalovaného zo dňa 01.02.2022 vyplýva, že zo strany žalobcu
1/ žalovanému boli poslané v prílohe podklady k zmluve k financovaniu na jedno dieťa. Žalobca 1/ v
emailovej komunikácii zo dňa 10.02.2022 oznámil príslušným starostom obcí (aj žalovanému), že dňom
01.01.2022 nadobudol účinnosť zákon č. 507/2021 Z. z., ktorým sa zmenil a doplnil zákon č. 596/2003
Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve, a preto ho žalobca 1/ ako zriaďovateľ žalobcu
2/ vyzýva na plnenie záväzku, ktorý obci vznikol v zmysle § 6 ods. 12 písm. e/, d/ zákona č. 596/2003
Z. z., vo výške 108,57 Eur na rok. Stanovil mu lehotu do 20.02.2022.

26. Podľa § 6 ods. 12 písm. b/, e/, d/, k/ zákona č. 596/2003 Z. z., obec
b) poskytuje na základe zmluvy podľa § 9aa z finančných prostriedkov poukázaných podľa
osobitného predpisu30a) zriaďovateľovi cirkevnej základnej umeleckej školy, zriaďovateľovi cirkevnej
jazykovej školy, zriaďovateľovi cirkevnej materskej školy,30b) zriaďovateľovi cirkevného školského
zariadenia, zriaďovateľovi súkromnej základnej umeleckej školy, zriaďovateľovi súkromnej jazykovej
školy, zriaďovateľovi súkromnej materskej školy30b) a zriaďovateľovi súkromného školského zariadenia,
ktoré sú zriadené na území obce, finančné prostriedky na mzdy a prevádzku na dieťa, žiaka alebo na
poslucháča do dovŕšenia
1. 25 rokov veku na mzdy a prevádzku základných umeleckých škôl a jazykových škôl pri základných
školách a
2. 15 rokov veku na mzdy a prevádzku materských škôl, ktorých zriaďovateľom môže byť aj obec
alebo regionálny úrad, takých školských zariadení, ktorých zriaďovateľom môže byť aj obec, školských
internátov alebo takých školských zariadení, ktorých zriaďovateľom môže byť aj regionálny úrad,
d) uzatvorí zmluvu podľa § 9aa so zriaďovateľom podľa písmena b) najneskôr do 31. decembra
kalendárneho roka predchádzajúceho roku, v ktorom sa majú finančné prostriedky poskytovať,
e) poskytuje finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie detí s trvalým pobytom na území obce v
centrách voľného času; v cirkevných centrách voľného času a v súkromných centrách voľného času na
deti do dovŕšenia 15 rokov veku s trvalým pobytom na území obce,
k) poskytne finančné prostriedky na žiaka cirkevnej základnej umeleckej školy, žiaka súkromnej
základnej umeleckej školy, poslucháča cirkevnej jazykovej školy, poslucháča súkromnej jazykovej školy,
dieťa cirkevnej materskej školy,30b) dieťa súkromnej materskej školy,30b) dieťa cirkevného školského

zariadenia a dieťa súkromného školského zariadenia z finančných prostriedkov poukázaných podľa
osobitného predpisu30a) v plnej výške sumy určenej na mzdy a prevádzku na žiaka základnej umeleckej
školy, poslucháča jazykovej školy, dieťa materskej školy30b) a dieťa školského zariadenia vypočítanej
podľa osobitného predpisu,30ea).

27. Podľa § 9aa/ ods. 1 písm. a/ zákona č. 596/2003 Z. z., zmluvu o poskytnutí finančných prostriedkov
na mzdy a prevádzku na dieťa, žiaka alebo na poslucháča (ďalej len "zmluva o financovaní") uzatvára
na príslušný kalendárny rok
a) obec so zriaďovateľmi podľa § 6 ods. 12 písm. b).

28. Podľa § 9aa ods. 8 zákona č. 596/2003 Z. z., ak obec so zriaďovateľom podľa § 6 ods. 12
písm. b) alebo samosprávny kraj so zriaďovateľom podľa § 9 ods. 12 písm. b) neuzatvorí zmluvu
o financovaní najneskôr do 31. decembra kalendárneho roka predchádzajúceho roku, v ktorom sa
majú finančné prostriedky poskytovať, z dôvodov na strane poskytovateľa finančných prostriedkov,
poskytovateľ finančných prostriedkov je povinný poskytovať finančné prostriedky na mzdy a prevádzku
príslušnému zriaďovateľovi v sume podľa § 6 ods. 12 písm. b) alebo podľa § 9 ods. 12 písm. b) do 20.
kalendárneho dňa príslušného mesiaca.

29. Podľa § 7a ods. 9 zákona č. 597/2003 Z. z., na účely rozdeľovania výnosu dane z príjmov obciam
sa pre centrá voľného času použijú údaje o počte obyvateľov obce od päť rokov veku do dovŕšenia 15
rokov veku s trvalým pobytom na území obce podľa stavu k 1. januáru kalendárneho roka, v ktorom
sa zisťovanie uskutočňuje.

30. Podľa § 9n zákona č. 597/2003 Z. z., na účely rozdeľovania a poukazovania výnosu dane z
príjmov obciam na rok 2022 sa použijú údaje o počte detí, žiakov a poslucháčov cirkevných základných
umeleckých škôl, cirkevných jazykových škôl, cirkevných materských škôl a cirkevných školských
zariadení, súkromných základných umeleckých škôl, súkromných jazykových škôl, súkromných
materských škôl a súkromných školských zariadení podľa stavu k 15. septembru 2021.

31. Podľa § 2 ods. 1 písm. c/ zákona č. 668/2004 Z. z., výnos dane podľa § 2 zákona sa rozdelí obciam
takto:
c) 40% podľa počtu žiakov (detí, poslucháčov) škôl a školských zariadení zisteného zberom údajov
podľa osobitného predpisu 1) a prepočítaného príslušným koeficientom uvedeným v prílohe č. 3.

32. Na pojednávaní súdu dňa 03.11.2022 strany sporu navrhli, aby súd schválil zmier v znení ako vyplýva
z výroku tohto uznesenia.

33. Podľa § 148 ods. 1 Civilného sporového poriadku, žalobca a žalovaný môžu uzavrieť zmier. O
uzavretie zmieru sa má súd vždy pokúsiť.

34. Podľa § 148 ods. 2 Civilného sporového poriadku, súd rozhodne o tom, či uzavretý zmier schvaľuje;
neschváli ho, ak je v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi.

35. Zmier strán sporu bol uzavretý v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, v súlade s
ustanoveniami uvedenými v tomto rozhodnutí.

36. Podľa § 255 ods. 1 Civilného sporového poriadku, súd prizná strane náhradu trov konania podľa
pomeru jej úspechu vo veci.

37. Podľa § 262 ods. 1 Civilného sporového poriadku, o nároku na náhradu trov konania rozhodne aj
bez návrhu súd v rozhodnutí, ktorým sa konanie končí.

38. Podľa § 262 ods. 2 Civilného sporového poriadku, o výške náhrady trov konania rozhodne súd prvej
inštancie po právoplatnosti rozhodnutia, ktorým sa konanie končí, samostatným uznesením, ktoré vydá
súdny úradník.

39. Strany sporu sa o trovách konania dohodli v rámci zmieru tak, že žalovaný zaplatí žalobcom 1/, 2/
spoločne a nerozdielne trovy konania v rozsahu 100 %.

40. Podľa § 11 ods. 7 veta druhá zákona č. 71/1992 Zbierky, ak konanie skončia strany alebo účastníci
schválením zmieru po začatí prvého pojednávania, vráti sa im 50% zo všetkých zaplatených poplatkov.

41. Súd vráti 50 % zo zaplatených poplatkov žalobcom po právoplatnosti tohto uznesenia.

Poučenie:

Proti tomuto uzneseniu nie je prípustné odvolanie v zmysle § 357 Civilného sporového poriadku.

Ak povinný dobrovoľne nesplní, čo mu ukladá vykonateľné rozhodnutie, oprávnený môže podať návrh
na vykonanie exekúcie podľa osobitného zákona; ak ide o rozhodnutie o výchove maloletých detí, návrh
na súdny výkon rozhodnutia.

Informácie o súdnom rozhodnutí boli získané z pôvodného dokumentu, ktorého posledná aktualizácia bola vykonaná . Odkaz na pôvodný dokument už nemusí byť funkčný, pretože portál Ministerstva spravodlivosti mohol zverejniť dokument pod týmto odkazom iba na určitú dobu.